بانوان در اتومبیلرانی به رشد قابل توجهی دست یافته‌اند

نایب رییس بانوان فدراسیون اتومبی۱لرانی با اشاره به موفقیت‌های بانوان، گفت: امروز بانوان در پیست‌ها تبدبل به رقیبان سرسختی برای مردان شده‌اند.

فرزانه عابدینی با بیان اینکه بانوان راننده ایرانی برای دستیابی به موفقیت، گام‌های بلندی برداشته‌اند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی های بلندمدت و کوتاه مدت فدراسیون و تلاش بانوان ورزشکار در این رشته، می‌توان ادعا کرد بانوان به رشد قابل توجهی دست یافته‌اند. وی به زهره وطن‌خواه و جلالی قهرمانان اتومبیلرانی اشاره کرد و گفت: در دو سال و نیم گذشته در رشته رالی به موفقیت‌های قابل توجهی در زمینه بانوان دست یافته‌ایم که از جمله می‌توان به پنج راننده زن ریس (سرعت) و یک بانو در رشته دو دیفرانسیل اشاره کرد.

نایب رییس بانوان اتومبیلرانی برگزاری مسابقات منظم در رشته‌های مختلف به ویژه رقابت‌های مخصوص بانوان و خانواده‌ها با اهداف آموزش رانندگی صحیح به خانواده‌ها، شناسایی استعدادها و ترغیب مردم برای حضور در مسابقات و دعوت از مربیان طراز اول خارجی به منظور آموزش آخرین دستاوردهای فنی در موتورسواری و اتومبیلرانی را از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای فدراسیون در دو بعد همگانی و قهرمانی در شش ماه نخست سال اعلام کرد. وی در خصوص حضور رانندگان ایرانی در رقابت‌های برون مرزی، گفت: در بخش کارتینگ مردان اعزام داشتیم و تلاش خواهیم کرد در سال آینده نیز بانوان را به مسابقات خارج از کشور اعزام کنیم.

عابدینی به تاکید رییس سازمان تربیت بدنی مبنی بر بازدید از امکانات موجود در استان‌ها، شهرستان‌ها و هیئت‌ها اشاره کرد و افزود: بی شک یکی از راه‌های توسعه ورزش شناسایی نقاط ضعف و قوت است. به همین منظور، یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار مسوولان فدراسیون قرار گرفته، بازدید از امکانات و بررسی شرایط ورزشکاران این رشته در شهرها و شهرستان‌های مختلف است.

وی افزود: به همین منظور از ابتدای امسال به فارس، خراسان رضوی، کرج و مازندران سفر کردم. بازدید از کهکیلویه وبویراحمد، چالوس، اردبیل و زاهدان را نیز در دستور کار خود دارم.

نایب رییس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی به تاثیرات مثبت المپیاد ایرانیان در جهت توسعه ورزش در ابعاد مختلف، تغییر دیدگاه‌های مسوولان و جامعه نسبت به مقوله ورزش همگانی و قهرمانی اشاره کرد و گفت: حضور شماری از ورزشکاران یک رشته دریک جمع ورزشی- رقابتی، علاوه بر اینکه زمینه به وجود آمدن انگیزه رقابت را به وجود می‌آورد، بلکه باعث ارتقای سطح کیفی نیز خواهد شد. علاوه براینکه این دیدارها، دست مسوولان ورزش را برای شناسایی استعدادها باز می‌کند.

وی افزود: المپیاد ایرانیان جان تازه‌ای به رقابت‌های سراسری که همه ساله برگزار می‌شود، دمید و ما درپایان این مسابقات شاهد رویدادها ونتایج بی نظیری بودیم.

وی در خصوص احتمال حضور رشته اتومبیلرانی و موتورسواری درالمپیاد ایرانیان اظهار داشت: با تکیه بر امکانات موجود و علاقه‌مندان بیشمار، برای شرکت در المپیاد اعلام آمادگی خواهیم کرد که امیدواریم با مساعدت مسوولان بتوانیم دستاوردها و پتانسیل‌های اتومبیلرانی را به نمایش بگذاریم.