بعد از معرفی رسمی وزیر پیشنهادی ورزش، اهالی ورزش واکنش‌های مثبتی نشان دادند. آنها در گفت‌وگو با سایت‌ها و خبرگزاری‌ها خواسته‌هایشان را از وزیر پیشنهادی مطرح کردند و مشکلات پیش رو را بر شمردند.
قرار است مسعود سلطانی‌فر امروز به مجلس برود تا فراکسیون ورزش مجلس در جلسه‌ای با وزیر پیشنهادی سوالات خود را مطرح کرده و او هم جواب‌هایش را ارائه کند. آنچه می‌خوانید امیدها و خواسته‌های مدیران مطرح ورزش کشور از وزیر است.

هاشمی‌طبا: او در اولین قدم باید پول بیاورد
مصطفی هاشمی‌طبا رییس اسبق ورزش ایران می‌گوید: مسعود سلطانی‌فر گزینه‌ای مناسب برای وزارت ورزش است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مصطفی هاشمی‌طبا، رییس اسبق سازمان تربیت بدنی، در مورد معرفی مسعود سلطانی‌فر به مجلس برای وزارت ورزش می‌گوید: «سلطانی‌فر گزینه‌ای مناسب است. او شایستگی حضور در این وزارتخانه را دارد. من ایشان را تایید می‌کنم.» سلطانی‌فر دو سال در دوره ریاست هاشمی‌طبا بر سازمان تربیت بدنی، معاون او بوده و آشنایی کاملی با ورزش ایران دارد. هاشمی‌طبا در مورد سابقه ورزشی او می‌گوید: «سلطانی‌فر دو سال در دوره من معاون سازمان تربیت بدنی بود و آشنایی کاملی با ورزش ایران دارد. آشنا بودن وزیر با محیط ورزش، اتفاقی است که به سود ورزش کشور خواهد بود و در عملکرد وزارتخانه تاثیر مثبت می‌گذارد. من مطمئن هستم که سلطانی‌فرعملکرد خوبی خواهد داشت و قطعا در وزارت ورزش موفق می‌شود.»
هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که «اولین کاری که سلطانی‌فر در وزارت ورزش باید انجام دهد چیست؟» می‌گوید: «او به عنوان اولین کار باید یک پولی جور کند و به فدراسیون‌ها بدهد تا مشکلات آنها حل شود.»

بیژن ذوالفقارنسب : دیپلماسی ورزشی باید بهتر شود
بیژن ذوالفقارنسب که خود یکی از گزینه‌های نهایی برای معرفی به مجلس شورای اسلامی بود، از وزیر پیشنهادی رییس جمهور به مجلس به عنوان گزینه‌ای اصلح یاد و ابراز امیدواری کرد که وی پس از انتخاب در سمت وزیر ورزش، بتواند دیپلماسی ورزش کشورمان را ارتقا بخشد.
بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به معرفی مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش از هر چیز انتخاب آقای سلطانی‌فر از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم که ایشان گزینه اصلح هستند و امیدوارم در این سمت به موفقیت دست پیدا کنند. من برنامه ایشان را ندیده‌ام، اما قطعا کیفیت برنامه‌ها بوده که باعث شده به عنوان وزیر به مجلس محترم پیشنهاد شوند.
مربی پیشکسوت فوتبال کشور و استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چه مسائلی در ورزش کشور باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: یک سری کاستی‎ها و مشکلات در ورزش وجود دارد که باید برطرف شوند. به عنوان مثال ترمیم بودجه فدراسیون‌ها و رفع مشکلات اقتصادی باید در اولویت قرار بگیرد. همچنین ایشان باید در پی یک دیپلماسی قوی ورزش بین‌المللی باشند و در جهت رفع تحریم‌های بین‌المللی ورزش تلاش کنند.

افشارزاده: از ورود به مسائل جزئی بپرهیزد
دبیر کل کمیته ملی المپیک معتقد است وزیر ورزش و جوانان باید از ورود به مسائل جزئی پرهیز و در سطح کلان فعالیت کند. بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره معرفی مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: سلطانی‌فر انسانی آگاه و با مطالعه است. او دو سال قائم مقام هاشمی‌طبا بود و کارهای اساسی و مثبتی پیشنهاد و انجام داد و در سمت‌های مختلف موفق بوده است. او دید وسیعی دارد و توانمند است. مدیر موفقی بوده اما نیاز است که از نیروهای باکیفیت استفاده کند. به نظرم وزیر باید به ورزش در سطح کلان توجه کند و اگر بخواهد به مسائل جزئی بپردازد، مشکلات به وجود می‌آید، سلطانی‌فر توانایی لازم و کافی برای اداره وزارت ورزش را دارا است و با مطالعاتی که در این زمینه انجام داده و اشرافی که برحوزه ورزش و جوانان دارد و با توجه به حمایت رییس‌جمهور، حجت‌السلام دکتر روحانی و همچنین حمایت جامعه ورزش کشور موفق خواهد بود و امیدوارم با آینده‌نگری و دید ورزشی در تمامی زمینه‌ها با حضور فعال و ثمربخش خود و حمایت جامعه ورزش در بازی‌های آسیایی اینچئون و المپیک ریودوژانیرو نتیجه‌ای بهتر از دوره‌های قبل رقم بخورد.

میرحسینی: فصل تازه‌ای در ورزش رقم می‌زند
دبیر کل پیشین کمیته ملی المپیک با تاکید بر ورزش ایران در دولت نهم و دهم با وجود اعتبارات خوب با مشکلات جدی روبه‌رو شد. وی گفت که مسعود سلطانی‌فر با توجه به پیشینه، قابلیت‌ها و توانایی‌هایی که دارد، می‌تواند سیاست اعتدال و تدبیر را در دولت جدید پیگیری کرده و فصل تازه‌ای را در ورزش کشور رقم بزند. وی همچنین برای ارائه تجربیات خود به دستگاه ورزش در دولت جدید اعلام آمادگی کرد. امیر حسینی که در حال حاضر دبیر کل فدراسیون جهانی ورزش‌های باستانی است، انتخاب مسعود سلطانی‌فر را به عنوان وزیر ورزش و جوانان در دولت جدید، با توجه به شرایط فعلی شایسته ارزیابی کرد.
وی یکی از معضلات مربوط به مشکل نیروهای انسانی را وارد کردن نیرو از خارج از دستگاه ورزش عنوان کرد و گفت: این مساله باعث شده مسیرهای شغلی و ارتقا برای کارشناسان ورزش به حداقل برسد، ضمن اینکه بسیاری از نیروهای به کار گرفته شده در دوره‌های پیشین امروز به دوره بازنشستگی می‌رسند. بنابراین آقای سلطانی‌فر باید از ظرفیت‌های موجود در ورزش برای جذب نیروهای متخصص استفاده کند و درعین حال برخی از مسوولیت‌ها را واگذار کند.
امیر حسینی مشکلات مالی را چالش مهم پیش روی گزینه پییشنهادی دولت جدید برای وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: ۵/۳ درصد بودجه کل دولت صرف فرهنگ می‌شود و کمتر از یک درصد آن به ورزش اختصاص می‌یابد. با توجه به گران بودن بلیت هواپیما، افزایش قیمت ارز و هزینه‌های سنگین برای آماده سازی ورزشکاران، رسیدگی به منابع مالی چالش جدی دیگری برای آقای سلطانی‎فر خواهد بود.