تصمیم طالقانی برای خداحافظی با ورزش
سرپرست پیشین فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اعلام کرد: تخلفات آشکار مجمع فدراسیون فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را کتبا برای وزیر ورزش و جوانان ارسال کرده‌ام.

محمدرضا طالقانی که این روزها به‌دلیل اقدام غیرحرفه‌ای نصرالله سجادی معاون ورزیر ورزش و جوانان، به یکی از سوژه‌های مهم خبری تبدیل شده، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در خصوص خبری تحت عنوان زوایای پنهان انتخابات فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای که در یکی از رسانه‌ها مطرح شده، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برخورد دوگانه معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان جای سوال دارد؛ زیرا اگر بنده و آقای جمشید زارع، دبیر مستعفی فدراسیون، مسائل پشت پرده این انتخابات را بازگو کنیم، قطعا ورزش کشور آسیب خواهد دید.
طالقانی بار دیگر صراحتا اعلام کرد به خاطر رفتار ناشایسته با ایشان در روز برگزاری مجمع صورت گرفته، دیگر حاضر نیست به ورزش بازگردد و برای همیشه از ورزش جدا خواهد ماند و افزود: با دعوت از حسین هدایتی حامی واقعی ورزش کشور برای دیدن فینال لیگ کشتی روزپنج‌شنبه به سالن 12 هزار نفری آزادی رفتیم. آقای سجادی کاش آنجا بودید و می‌دیدید جوانان پرشور و علاقه‌مند به کشتی را در حالی یکصدا من را مورد لطف خود قرار می‌دادند و شرمنده‌ام می‌کردند؛ من هم ساکت و آرام در گوشه‌ای نشسته بودم. این رفتار دوستانه نشان می‌دهد مردم به خادمین خود علاقه‌مند هستند و برخلاف تصور آقایان هنوز مورد لطف مردم کوچه و بازار هستم.