برباد رفته!
هر سال در لیگ برتر پول‌های زیادی خرج بازیکنانی می‌شود که کارآیی لازم را در تیم‌های خودشان ندارند. قصه، قصه‌ای تکراری است؛حکایت پول‌های زیادی که عجولانه،از سر لجبازی و برای خودنمایی دور ریخته می‌شوند و به جای اینکه مرهمی باشند برزخم‌های پیکره فوتبال، درد را بیشتر می‌کنند. قبل از آغاز فصل، حاتم بخشی از پول بیت‌المال برای جذب یک بازیکن سر به فلک می‌کشد و مدیران برای رقابت با همتایان خود از کیسه خلیفه خرج می‌کنند.
به گزارش خبرآنلاین، استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی و حتی تیم‌هایی که به نظر خرج زیادی در فوتبال نمی‌کنند گاهی نصف بودجه باشگاه خود را هزینه می‌کنند تا بتوانند یکی دو بازیکن که لقب ستاره را با خود یدک می‌کشند جذب کنند.
جنجال برای جذب قاسم دهنوی (طوری که او حاضر شد همزمان با دو تیم قرارداد ببندد و همین قرارداد را برای رفتن به تیم دیگری و البته با رقمی بالاتر فسخ کند)،خرج کردن دلار برای جذب لاوره، پافشاری روی آمدن جمشیدیان به استقلال یا پیشنهاد رقم مالی بالاتر و نمونه‌های مشابه دیگر برای این بود که بازیکنانی از این دست یا برای تیمشان بازی نکنند یا فقط چند دقیقه در زمین پا به توپ شوند!
طبق آماری که سازمان لیگ برتر در فصل گذشته منتشر کرد ۲۵ درصد از بازیکنان در لیگ دوازدهم کمتر از دو یا سه بازی کرده‌اند. این اتفاق یعنی اینکه یک چهارم از بازیکنان شاغل در لیگ دقایق کمی به میدان رفته‌اند.
اگرمیانگین دریافتی این بازیکنان به طور متوسط ۴۰۰ میلیون تومان باشد رقمی در حدود ۴۵ میلیارد تومان در لیگ برتر به هدر رفته است. به جای اینکه با حرفه‌ای شدن فوتبال ایران، خریدها با توجه به نیاز و درایت کادر فنی انجام شود، اما عکس این اتفاق شکل می‌گیرد و سرمایه‌های زیادی از بین می‌رود.اتفاقی که در لیگ برتر سیزدهم هم تکرار شد و ستاره‌های خاموش حتی یک دقیقه هم برای تیمشان بازی نکرده‌اند. آنها یا قبل از انتخاب کادر فنی جذب تیم شده‌اند یا با تفکرات سرمربی هماهنگ نشده‌اند. نکته جالب ماجرا اینجا است که بعضی‌ها حتی شانس نیمکت‌نشین شدن را هم نداشته‌اند و سهم شان فقط تمرین بوده والبته سکونشینی. در این میان فقط بازیکنان نیستند که رقم‌های میلیاردی برای جذب آنها پرداخت می‌شود. عدم نتیجه‌گیری، فشار تماشاگران از روی سکوها و گاهی اوقات کج سلیقگی مدیران باعث می‌شود تا مربیانی که اوایل فصل برای جذب آنها هزینه‌های میلیاردی شده جای خود را به مربی دیگری بدهند.ذوب آهن اصفهان، تراکتورسازی تبریز،مس کرمان و فجر شهید سپاسی شیراز تیم‌هایی بوده‌اند که حالا به هر دلیلی دستخوش تغییرات شده‌اند. جدولی که منتشر کرده‌ایم به خوبی نشان می‌دهد که در فصل جاری لیگ برتر چه پول‌هایی بدون سودآوری به سطل آشغال ریخته شده است، البته ممکن است مصدومیت چنین شرایطی را برای برخی از بازیکنان به وجود آورده باشد.

برباد رفته!