جنگ روانی سرخابی‌ها
بازی‌های دو تیم پرسپولیس و استقلال همواره از حاشیه‌های زیادی برخوردار بوده است.حاشیه‌هایی که فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بار هم درست سه روز مانده به برگزاری دربی، فضای فوتبال ایران زیر سایه جنگ‌های روانی دو باشگاه علیه یکدیگر قرار گرفته است. اتفاقی که بی‌تردید در فوتبال ایران تاثیر مثبتی نخواهد داشت.
بعدازظهر روز یکشنبه سایت باشگاه استقلال با انتشار گزارشی به اشتباهات داوری سهوی رخ داده در این فصل به سود تیم پرسپولیس اشاره کرد و تعداد این اشتباهات را ۱۴ مورد برشمرد. در بخشی از این گزارش آمده بود: «جالب اینجا است که طبق آ‌مار بیشترین استفاده از اشتباهات داور برای پرسپولیس بوده و در این زمینه رکورددار اشتباهات داوری به سود خودشان هستند و در صدر جدول سود بردن از اشتباهات داور هستند»!
این اولین اقدام از طرف باشگاه استقلال در آستانه دربی بود. اقدامی که خیلی زود از طرف باشگاه پرسپولیس پاسخ داده شد و آنها هم با انتشار بیانیه‌ای، جنگ خارج از زمین قبل از دربی را علنی کردند. پرسپولیس در این بیانیه خواستار برخورد قاطع ریاست فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی، سازمان لیگ و مسوولان با جوسازی‌ها، فرافکنی‌ها، وارونه جلوه دادن حقایق، دست پیش گرفتن و طلبکار شدن و مهم‌تر از همه تخریب داور احتمالی دربی توسط باشگاه استقلال شد.
در ادامه این جنگ روزنامه هوادار باشگاه پرسپولیس در شماره دیروز خود با انتشار عکسی از دو بازیکن استقلال بار دیگر آتش جنگ رسانه‌ای دو باشگاه پیش از دربی ۷۸ را شعله‌ورتر کرد.
در عکسی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، دو بازیکن استقلال یعنی سیدمهدی رحمتی و حنیف عمران‌زاده در حال کشیدن قلیان هستند. قطعا قصد مسوولان این روزنامه هواداری از این بوده که اگر فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی به قلیان کشیدن دو بازیکن پرسپولیس (پیام صادقیان و محسن مسلمان) واکنش نشان می‌دهند، باید در قبال کار این دو بازیکن استقلال نیز تصمیم بگیرند، البته پرسپولیسی‌ها به این اقدام بسنده نکردند و در اقدامی عجیب، در جدول صفحه اول سایت خود، نام استقلال را از صدر جدول حذف کرده‌اند. در واقع، جدول صفحه اول، تیم صدرنشین ندارد و نام تیم فولاد در جایگاه دوم به چشم می‌خورد! هرچند مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، طراحی فنی سایت را عامل دیده نشدن تیم استقلال در صدر جدول صفحه نخست سایت باشگاه پرسپولیس می‌داند، ولی انگار جنگ این دو تیم در آستانه دربی، کار حرفه‌ای مسوولان سایت خبری باشگاه را هم تحت‌تاثیر قرار داده است.
شکایت حنیف عمران زاده
حنیف عمران‌زاده بعد از انتشار عکسش در روزنامه تیم رقیب، تصمیم گرفت از این اتفاق شکایت کند. عمران‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها گفت: این صحنه ساختگی است و وکیلم از این روزنامه‌ شکایت کرده و با پیگیری‌های لازم، مسوولان این روزنامه‌ باید در دادگاه پاسخگو باشند. مطمئنم که آنها می‌خواهند تمرکز ما را پیش از دربی بر هم بریزند ولی ما اسیر این فضاسازی نمی‌شویم. نمی‌خواهم ذهنم را مشغول این صحبت‌ها و این مطالب حاشیه‌ای کنم و می‌خواهم با تمام قدرت در دربی بازی کنم. حاشیه‌سازان مطمئن باشند که تیرشان به سنگ می‌خورد و به هدف‌شان نمی‌رسند.
هشدار نیمه جدی رئیس
بعد از جنجال‌های دو روز گذشته، علی کفاشیان هم وارد میدان شد و به مدیران دو باشگاه هشدار داد. رئیس فدراسیون فوتبال از مدیران استقلال و پرسپولیس خواست تا قبل از دربی، با فرافکنی و درگیری رسانه‌ای، حساسیت و استرس ایجاد نکنند؛ در غیر این‌صورت کمیته انضباطی با آنها برخورد خواهد کرد.
کفاشیان اظهارکرد: ما از مدیران این دو باشگاه خواستیم استرس ایجاد نکنند تا شاهد بازی خوبی باشیم. اگر غیر از این باشد، قطعا کمیته انضباطی با آنها برخورد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس باید خویشتن‌دار باشند تا بازی تماشاگرپسند از آب در بیاید. اگر این فرافکنی‌ها ادامه یابد، قطعا با آنها برخورد می‌شود. این دو باشگاه نباید مسائل ذهنی را روی سایت‌ها عنوان کنند.

جنگ روانی سرخابی‌ها