تراکتورسازی و سپاهان مقابل حریفان آسیایی
دو تیم تراکتورسازی و سپاهان ایران امروز در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند.
شاگردان تونی اولیویرا که به تازگی جام قهرمان مسابقات حذفی فوتبال ایران را به‌دست آورده‌اند و حضورشان را در فصل بعد لیگ قهرمانان قطعی کرده‌اند در گام نخست به مصاف یکی از تیم‌های نامدار عربستانی می‌روند. الاتحاد که در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشته است، در این فصل از رقابت‌های چهارده تیمی عربستان با کسب ۲۹ امتیاز از ۲۳ بازی، در رده ششم لیگ عربستان قرار دارد و با هفت امتیاز فاصله با منطقه سقوط و ۳۱ امتیاز با صدر جدول، وضعیت چندان خوبی ندارد. آنها با ۴۰ گل خورده دومین خط دفاعی ضعیف لیگ عربستان را هم در اختیار دارند.
به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که تراکتورسازان با نمایشی خوب و با حضور هوادارانشان این تیم قدیمی و پر افتخار عربستان را در تبریز غافلگیر کنند و با انگیزه‌ای بیشتر به دیدارهای بعدی‌شان چشم بدوزند.
حضور علی کریمی، کریم انصاری‌فرد، سعید دقیقی، مهدی کیانی، حامد لک، مرتضی اسدی و بسیاری دیگر نوید چهره‌ای متفاوت از تراکتورسازی نسبت به فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا می‌دهد. آنها در فصل قبلی لیگ قهرمانان نتایج خوبی را به دست نیاوردند و با قرار گرفتن در رده چهارم گروه A از رقابت‌ها کنار رفتند.
تراکتورسازان اخیرا با شایعاتی از جمله تبانی با راه آهن متهم شده‌اند که با واکنش شدید این باشگاه روبه‌رو شد و اگر آنها توانسته باشند به لحاظ روحی خودشان را از این ماجرا خالی کرده باشند و این مساله برای آنها تمام شده باشد، شکست الاتحاد در تبریز کار دور از دسترسی برای آنها نیست. این بازی ساعت ۱۶ در تبریز برگزار می‌شود.
دیگر دیدار این گروه را العین امارات و لخویا قطر در روز چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌کنند.
اما زردپوشان اصفهانی از تیم‌هایی هستند که همواره در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به عنوان یک مدعی محسوب می‌شوند و بعد از نتایج
نه چندان خوب آنها در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا و حذف در مرحله مقدماتی، هواداران این تیم و علاقه‌مندان به فوتبال توقع دارند تا آنها بار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا نمایش‌های خوبی را ارائه دهند.
سپاهانی‌ها در گام نخست باید به مصاف السد بروند که با گذشت ۲۱ هفته از لیگ چهارده‌ تیمی قطر با کسب ۳۷ امتیاز در رده سوم ایستاده‌ است. البته با توجه به اختلاف ۷ امتیازی با لخویای صدرنشین شانس چندان زیادی برای کسب قهرمانی ندارد، اما می‌توان آنها را در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا دید. السد با ۴۳ گل زده دومین خط حمله برتر قطر را در اختیار دارد. السدی‌ها در دور قبلی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر نبودند، اما از تیم‌هایی هستند که قهرمانی آسیا را تجربه کرده‌اند.
با رسیدن محرم نویدکیا به شرایط بازی و آماده‌تر شدن سوکای در این تیم، کرانچار امیدوار است، تا تیمش در رقابت‌های آسیایی خوش بدرخشد هرچند که گروه سخت تیم او، کار را کمی دشوار می‌کند. شاید کسب یک امتیاز در قطر هم برای زردپوشان نتیجه مناسبی باشد و آنها تلاش کنند تا امتیازات باقیمانده را در دیدارهای خانگی کسب کنند.
این بازی هم امشب ساعت ۱۹ به میزبانی تیم قطری برگزار می‌شود.