جنگ مدیرها !

در چند وقت اخیر بحث مالکیت باشگاه استقلال بر کمپ مرحوم ناصر حجازی باعث به وجود آمدن حاشیه‌های زیادی شده که در همین رابطه علی فتح‌الله‌زاده با حضور در خبرگزاری فارس و انتشار اسنادی نشان داد که مالکیت این مجموعه در اختیار باشگاه استقلال است اما امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق این باشگاه با رد این ادعا، در یک نشست خبری، اسناد مربوط به عدم مالکیت باشگاه استقلال بر کمپ ناصر حجازی را منتشر کرد.

قانون اشتباه نمی‌کند

مدیرعامل اسبق استقلال در این نشست خبری عنوان کرد: سوال من این است که مدیرعامل فعلی چرا همه جا می‌گوید: کمپ استقلال ۲۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد؟ چه کسی گفته این زمین این ارزش را دارد؟ ارزان‌ترین کاربری برای کاربری‌های ورزشی است و کاربری تجاری، اداری، مسکونی و... گران‌ترین کاربری‌ها به حساب می‌آید. اگر من از ابتدا می‌گفتم این کمپ برای استقلال نیست، به این دلیل بود که من ۴ سال عضو شورای شهر تهران بودم و می‌دانستم طرح جامع یعنی چه. آقای افتخاری مدیرکل وقت تربیت‌بدنی با یکی از خبرگزاری‌ها مصاحبه می‌کند و می‌گوید: این کمپ برای استقلال نیست. آقای رسولی‌نژاد معاون وقت وزیر ورزش که معاون پارلمانی وزیر هم بود، ایشان هم در مصاحبه‌هایش گفته بود: کمپ مرحوم ناصر حجازی برای استقلال نیست. آقای حناچی با یکی دیگر از خبرگزاری‌ها مصاحبه می‌کند و او هم می‌گوید این زمین‌ها دولتی و متعلق به وزارت مسکن است و برای ساخت‌وساز ورزشی به استقلال واگذار شده است و مالکیت آن واگذار نمی‌شود. آن‌وقت مدیرعامل استقلال می‌گوید: آقای حناچی اشتباه کرده! خب اگر مقامی اشتباه کند، چرا تکذیبیه ندادند؟! قانون که اشتباه نمی‌کند. من معاون وزیر صنایع بودم و در شورای معماری کشور هم حضور داشتم و این مسائل را تجربه کردم و این طور نیست که ایشان می‌خواهد با افکار عمومی بازی کند، اما من فکر می‌کنم طرح این موضوعات پنهان شدن پشت کمپ استقلال است تا ۴۰ و خرده‌‌ای میلیارد تومان بدهی دیده نشود و آن‌وقت می‌گویند ما برای استقلال آورده داشته‌ایم؛ در صورتی که این کمپ آورده به حساب نمی‌آید. طرح این موضوعات فرار از ورشکست اعلام کردن باشگاه استقلال است. من تعجب می‌کنم که مدیری می‌گوید من اقتصاد‌دان هستم، اما یک باشگاه را ورشکست کرد و فکر می‌کنم این اتفاق باید در کتاب گینس ثبت شود! آقایانی که ادعا می‌کنند برای استقلال افتخار آورده‌اند، باید بدانند که این هزینه‌ها را می‌کنند تا به افتخارات خودشان اضافه کنند و این موضوع چه درباره استقلال و چه درباره پرسپولیس صدق می‌کند.

چشمم را بستم

وی درباره اینکه فتح‌الله‌زاده دست به هر کاری می‌زند تا در باشگاه استقلال حضور پیدا کند، گفت: اگر بنا بود به هر قیمتی حتی فروپاشی اخلاق مسوولیت بگیرم، در آن زمان که قائم‌مقام سازمان تربیت بدنی بودم چشمم را روی خیلی از مسائل می‌بستم یا به هر قیمتی خودم را در جایگاه مدیرعاملی استقلال نگه می‌داشتم؛ اما مثل آقایان نیستم که متوسل به هر چیزی بشوم تا در جایگاهم باقی بمانم. من باید بگویم که دوستان زیادی در گروه‌های سیاسی مختلف دارم، اما فکر می‌کنم فردی که معادلات سیاسی را نمی‌شناسد از این حرف‌ها می‌زند که آن‌هم به این دلیل است که وقتی فردی فقط در راه باکو در رفت و آمد است نباید هم از مسائل سیاسی سردربیاورد! من نیاز به این حرف‌ها ندارم و مردی نیستم که حرفم دوتا شود. من اگر حرفی بزنم پایش می‌ایستم و اگر دوستان خبرنگار به من لطف دارند و نظرات من را می‌خواهند دلیل دست و پا زدن من نیست، بلکه حرکات برخی‌ها است که نشان می‌دهد آنها برای ماندن دست و پا می‌زنند و حالا هم می‌گویند یک‌سال استقلال را به ما بدهید‌ تا کارهای اقتصادی انجام دهیم. آقایان استقلال که ۴ سال به صورت نذری در اختیار شما بود را ورشکست کردید حالا چطور و با چه برنامه قوی می‌خواهید همه چیز را درست کنید؟ هیات‌مدیره که هیچ وقت در صحنه نبوده آیا شرایطی بهتر از این می‌خواستید؟ شما که۱۸ ماه استقلال را با سرپرستی اداره کردید پس چرا آن موقع گل‌هایتان رابه سر این تیم نزدید؟ این حرف‌ها نشانه دست و پا زدن است. من انسانی نیستم که در حضور میلیون‌ها آدم دست مافوقم را ببوسم! او می‌خواهد بماند، اما من زیر بار حرف غیرکارشناسی نرفتم و خودم را جدا کردم. او می‌گوید من ۵۰ درصد پول استقلال را از سازمان تربیت‌بدنی گرفته بودم؛ اما اصل داستان این بود که من قرار بود سال اول ۵۰ درصد سال دوم ۶۰ درصد و سال سوم ۷۰ درصد درآمد استقلال را تهیه کنم تا بتوانیم استقلال را به خودکفایی برسانیم.

به آتش نشانی زنگ بزنید

اما مدیرعامل باشگاه استقلال نسبت به اظهارات واعظ آشتیانی واکنش نشان داد. علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در واکنش به اظهارات امیررضا واعظ آشتیانی گفت: مصاحبه او را خواندم و باید بگویم حرف‌های او تازگی نداشت.

وی افزود: من به صحبت‌های دور از واقعیت واعظ عادت کرده‌ام، اما فقط باید به دو نکته اشاره کنم: آن زمان که او با صحبت‌های پرطمطراق خود به استقلال آمد، گفت که کارگروه اقتصادی تشکیل داده پس این کار گروه چه شد؟و آنها چه کاری انجام دادند؟ فتح‌الله‌زاده تاکید کرد: بعد از افشای آقای خطیب که مدعی شد کمپ متعلق به استقلال است دماغ واعظ آشتیانی سوخته و من دیگر کاری از دستم برای او برنمی‌آید. لطفا به آتش نشانی زنگ بزنید تا او را خاموش کند.