لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی تیم بارسلونای اسپانیا، با امضا یک قرارداد جدید با بارسا، تبدیل به پردرآمدترین بازیکن دنیای فوتبال شد. این هفتمین قرارداد مسی در طول ۱۱ سالی است که برای این باشگاه کاتالان به میدان رفته است. قرارداد جدید مسی تا سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد. مسی در حال حاضر از کریستیانو رونالدو که بدون پاداش ۱۵ میلیون پوند در سال حقوق می‌گیرد، بالاتر است.وین رونی هم پردرآمدترین بازیکن فوتبال انگلیس با رقم ۶/۱۵ میلیون پوند در سال (۳۰۰ هزار پوند در هفته) پایین‌تر از مسی قرار دارد.

در نتیجه مسی فصل آینده ۳/۱۶ میلیون پوند حقوق خواهد گرفت و درصورتی که او موفق به قهرمانی در چمپیونز لیگ شود، رقم دستمزدش از این هم بالاتر خواهد رفت.

رقم بند جدایی در قرارداد مسی هم همان رقم ۲۵۰ میلیون پوند باقی خواهد ماند؛ این رقم باعث می‌شود باشگاه‌هایی مثل پاری سن‌ژرمن و منچسترسیتی برای جذب مسی کمی منطقی‌تر عمل کنند.

باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای خبر تمدید قرارداد مسی را تایید کرد: «باشگاه بارسلونا به‌منظور اصلاح بندهایی از قرارداد لئو مسی با این بازیکن، قرارداد جدیدی امضا کرده است؛ قرارداد به روزرسانی شده طی چند روز آینده به امضای دوطرف خواهد رسید.»

خورخه مسی پدر لیونل مسی در روزهای گذشته خبر تمدید قرارداد پسرش را تایید کرد. گفته می‌شود در جلسات مسی و باشگاه بارسلونا همچنین آشکار شده است که لوئیس‌انریکه سرمربی فصل آینده بارسا خواهد بود.

پیش از این صحبت از انتقال مسی به بایرن‌مونیخ مطرح شده بود که با این قرارداد منتفی شد.