تلویزیون ایران در برزیل گزارشگر خواهد داشت؟

کاروان خبری صدا و سیمای ایران از سفر به برزیل باز ماند.تلاش مسوولان صدا و سیما به‌دلیل تاخیر در مشخص کردن سهمیه مسافران شان به برزیل بی‌نتیجه ماند و حالا آنها نماینده‌ای در برزیل ندارند. درحالی که شبکه دوم سیما که شبکه غیرتخصصی ورزشی است، توانسته با مذاکره بیش از ۵‌ آی دی کارت برای نمایندگانش بگیرد و آنها چندروزی است که از استودیوی شان در برزیل برنامه‌هایی تولیدی را به تهران مخابره می‌کنند. دو گروه خبری شورای‌عالی ورزش سیما و مستندسازان شبکه سوم با مشکل بزرگ نداشتن ‌آی دی کارت مواجه هستند. به گزارش «ایسنا»؛ در حالی از مزدک میرزایی به عنوان گزارشگر اعزامی صداوسیما به بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ نام برده شده است که این گزارشگر تلویزیون یک روز قبل از بازی تیم ملی ایران در استودیوی شبکه سه، دیدار آرژانتین و بوسنی را گزارش کرد.

با احتساب حضور مزدک میرزایی در ایران، انتظار گزارش اولین دیدار تیم ملی کشورمان در جریان جام‌جهانی ۲۰۱۴ توسط این گزارشگر از برزیل منتفی است.

هر چند پیش‌بینی می‌شود مزدک میرزایی و کاروان شبکه سه با حضور در برزیل به بازی‌های دوم و سوم ایران در جام‌جهانی برسند و بینندگان ایرانی شاهد گزارش این بازی‌ها توسط گزارشگری در استادیوم محل برگزاری بازی‌ها باشند.

بر اساس این گزارش، دومین دیدار ایران از بازی‌های جام‌جهانی روز شنبه، ۳۱ خرداد ماه با آرژانتین است. زمان پخش دیدار ایران و آرژانتین نیز ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه سه سیما خواهد بود.

سومین دیدار ایران از بازی‌های جام‌جهانی نیز چهارشنبه، چهارم تیر ماه با بوسنی و هرزگوین خواهد بود. این دیدار ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران از شبکه سه پخش می‌شود.

حالا در پی این اتفاق و درحالی که انتقادها از گزارش‌های پیمان یوسفی و جواد خیابانی به خاطر مسابقاتی که از دو روز اول جام گزارش کردند، قوت گرفته است، صدا و سیما باید برای ۳ بازی تیم ملی گزینه‌ای مناسب داشته باشد. اینکه از میان عادل، خیابانی و میرزایی کدام شان می‌توانند بازی ایران و نیجریه را گزارش کنند خود سوژه جذابی خواهد شد!

۱۶ سال پیش جواد خیابانی برای گزارشگری بازی‌های ایران در جام‌جهانی راهی فرانسه شد و هشت سال قبل نیز عادل فردوسی‌پور به آلمان رفت و اکنون از مزدک میرزایی به عنوان گزارشگر اعزامی ایران به برزیل نام برده می‌شود.