سابقه: تیم ملی پرتغال در این جام شرایط خوبی نداشته و با یک امتیاز در قعر گروه G این مسابقات قرار گرفته است. در شرایط طبیعی یکی از دو تیم پرتغال یا غنا در صورت برد در بازی امشب شانس دوم شدن در گروه خود و صعود به مرحله بعد را دارند. آنها در بازی اول با نتیجه 4 بر صفر مغلوب آلمان شدند و در بازی دوم مقابل آمریکا به نتیجه مساوی رسیدند .پرتغالی‌ها البته یک چشمشان نیز باید به بازی آلمان و آمریکا باشد چرا که آن بازی نیز در سرنوشت صعودشان تاثیر دارد. البته پرتغال با تفاضل گل 4- امید خیلی کمی به صعود دارد و اگر می‌خواهد با جام خداحافظی نکند باید در بازی امشب با نتیجه پرگلی به پیروزی برسد.
سابقه: تیم ملی غنا در بازی اول مقابل آمریکا با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد و در بازی دوم نیز مقابل آلمان به تساوی ۲-۲ رسید تا با یک امتیاز همراه با پرتغال در انتهای جدول قرار گیرد. تیم ملی غنا هم مانند پرتغال؛ باید در بازی امشب پیروز شود و چشم به بازی آلمان وآمریکا داشته باشد. در حال حاضر تفاضل گل تیم ملی غنا ۱- است و این تیم باید در بازی امشب مقابل پرتغال با تعداد گل‌های زیاد به پیروزی برسد. غنا در صورت برد مقابل پرتغال ۴ امتیازی می‌شود و در صورتی که آمریکا مقابل آلمان ببازد می‌تواند خود را در مرحله بعد مسابقات جام جهانی ببیند.


سابقه: بازی امشب تقابل دو مربی آلمانی محسوب می‌شود. آمریکا در بازی اول موفق شد تیم غنا را با نتیجه ۲ بریک شکست دهد تا شروع خوبی در جام داشته باشد اما در بازی دوم مقابل تیم ملی پرتغال با نتیجه ۲-۲ متوقف شد تا با ۴ امتیاز بعد از تیم ملی آلمان در رده دوم جدول قرار بگیرد. تیم ملی آمریکا در بازی امشب حتما به برد فکر می‌کند چرا که در صورت باخت مقابل آلمان و برد غنا مقابل پرتغال موفق به صعود به دور بعد نخواهد شد. شاگردان یورگن کلینزمن با تفاضل گل مثبت یک باید در بازی امشب تعداد گل‌های زده خود را نیز افزایش دهند.

سابقه: آلمانی‌ها امشب مقابل تیم ملی آمریکا بازی سختی دارند چرا که تیم ملی آمریکا نشان داده تیم منسجم و تاکتیک پذیری است. تیم ملی آلمان در بازی اول خود با نتیجه قاطع ۴ بر صفر تیم ملی پرتغال را در هم کوبید و در بازی بعدی خود مقابل غنا در حالی به تساوی ۲-۲ رسیدند که در جریان بازی از این تیم عقب افتاده و کمی نسبت به قبل افت کرده بودند. در بازی امشب مقابل آمریکا کلوزه یکی از بازیکن‌های تاثیرگذار خواهد بود.آلمان با ۴ امتیاز در مکان اول جدول قرار دارد ولی تفاضل گل آنها مثبت ۴ است و در صورت برد یا تساوی مقابل آمریکا صعودش را به دور بعدی مسجل خواهد کرد.







سابقه: تیم ملی الجزایر سابقه ۴ بار حضور در جام را دارد اما تاکنون نتوانسته‌اند از گروهشان صعود کنند. آنها در حال حاضر با ۳ امتیازی که کسب کرده‌اند بالاتر از تیم‌های روسیه و کره‌جنوبی قرار گرفته‌اند. تیم ملی الجزایر در بازی اول خود مقابل بلژیک با نتیجه ۲ بریک شکست خورد. آنها در بازی دوم خود موفق شدند تیم ملی کره‌جنوبی یکی از نمایندگان قاره آسیا را با نتیجه جالب ۴ بر ۲ شکست دهند. آنها می‌خواهند اولین صعود خود به دور حذفی جام را جشن بگیرند. الجزایر با ۳ امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد و تفاضل گل این تیم هم مثبت یک است. آنها در صورت کسب تساوی هم راهی دور بعد خواهند شد.

سابقه: تیم ملی روسیه با ۱۰ دوره حضور تجربه خوبی در جام جهانی دارد اما آنها با هدایت فابیو کاپلو شروعی ناامیدکننده در جام جهانی برزیل داشتند. روسیه در بازی اول مقابل تیم ملی کره‌جنوبی با نتیجه مساوی یک-یک متوقف شد. چه بسا اگر تیم کره خوش‌شانس بود می‌توانست این بازی را به سود خود به پایان ببرد. اما روسیه در بازی بعدی خود مقابل تیم ملی بلژیک با نتیجه یک برصفر شکست خورد تا شرایط و وضعیت خود را در جدول بغرنج کند. روسیه در حال حاضر با یک امتیاز در مکان سوم جدول قرار دارد ودر صورت برد مقابل الجزایر به‌عنوان تیم دوم به دور بعدی این مسابقات صعود خواهد کرد.




سابقه: تیم ملی کره‌جنوبی در بازی اول خود مقابل روسیه با تساوی یک-یک متوقف شد تا چشم امید به بازی‌های آینده داشته باشد. ولی در بازی دوم مقابل الجزایر با نتیجه ۴ بر ۲ شکست سختی خوردند تا این جام جهانی برای آنها مثل جام جهانی ۲۰۰۲ که میزبان آن بودند و با بازی‌های خوب توانستند به جمع چهار تیم پایانی برسند، نباشد. کره‌ای‌‌ها اکنون با یک امتیاز و تفاضل گل منفی ۲ در بازی مقابل بلژیک کار بسیار سختی برای صعود در پیش رو دارند. در صورت برد کره مقابل بلژیک و تساوی تیم‌های الجزایر و روسیه کار صعود کره به تفاضل گل خواهد کشید.

سابقه: تیم ملی بلژیک که به‌عنوان سر گروه در این گروه قرار گرفته است قبل از شروع بازی‌ها به‌عنوان یکی از پدیده‌های این جام از آنها یاد می‌شد. چرا که آنها با بازیکنان خوبی که در لیگ‌های معتبر جهانی دارند همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده بودند.آنها در بازی اول خود با نتیجه ۲بر یک الجزایر را از پیش رو برداشتند تا گام اول را محکم بر دارند. در بازی دوم اما روسیه را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند تا با ۶ امتیاز صعود خود را به دور بعد مسجل کنند. آنها در حال حاضر با شش امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲ شرایط بسیار خوبی در جدول دارند و در بازی امشب مقابل کره دغدغه‌ای ندارند.