جام‌جهانی  در نظم و آرامش برگزار شد

دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل در آستانه دیدار فینال جام‌جهانی ۲۰۱۴ گفت: برزیل با برگزاری بسیار موفقیت‌آمیز جام‌جهانی، اشتباه شکاکان را ثابت کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، طی سال‌های قبل از برگزاری این جام، نگرانی‌های زیادی نسبت به آماده نشدن ورزشگاه‌ها و فرودگاه‌ها یا اختلال در این رویداد مهم ورزشی به علت اعتراضات مطرح شده بود. اما اکنون که جام‌جهانی روبه پایان است به‌عنوان یک موفقیت ورزشی مورد تمجید قرار گرفته و صدها هزار هوادار آن را تحسین کردند. روسف گفت: ما نشان دادیم که مردم ما نحوه تعامل خوب با خود و با خارجی‌هایی را که میهمان آنها هستند می‌دانند. ما علاوه‌بر اداره خوب فرودگاه‌ها، آرامش و نظم را به‌طور کامل برقرار کردیم.

همچنین در طول برگزاری جام‌جهانی شمار اعتراضات و تعداد معترضان بسیار کمتر از گذشته بود که تا حدودی به علت حضور پررنگ پلیس در خیابان‌های این کشور بوده است. به گفته روسف، این میزبانی موفقیت‌آمیز نشانه خوبی برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ است که قرار است در ریودوژانیرو برگزار شود.

روسف با بیان اینکه تردیدهای بسیاری در مورد موفقیت این جام مطرح شد، افزود: هیچ گاه چنین کمپین بزرگی را علیه چیزی شاهد نبوده است. وی افزود: ما این تردیدها را در میان کسانی که ما را باور نداشتند، از بین بردیم.

برزیل نمی‌تواند به صادرات فوتبالیست ادامه دهد

همچنین دیلما روسف رئیس‌جمهور زن برزیل گفت که کشورش باید دست از صادرات فوتبالیست‌ها بردارد. وی ادامه داد: من می‌خواستم بگویم که برزیل نمی‌تواند همچنان بازیکن صادر کند؛ زیرا خروج یک بازیکن از کشور به معنی نداشتن جذابیت بیشتر برای اینکه ورزشگاه‌ها پر شوند، است!

روسف افزود: تجدید فوتبال برزیل به معنی آگاه شدن از این امر است که یک کشور با چنین شور و شوقی برای فوتبال، این حق را دارد که همه بازیکنانش در داخل کشور بازی کنند و آنها را به خارج صادر نکند.