سوشا مکانی در دیدار پرسپولیس برابر راه‌آهن یک چهره ویژه بود تا به ستاره روز فوتبال ایران تبدیل شود. دو پنالتی حریف را گرفت و یکی از پنالتی‌های تیمش را تبدیل به گل کرد. مکانی در مورد درخششی که در این بازی داشت به سوالات خبرگزاری تسنیم پاسخ داد: ظاهرا نظرمردم در مورد شما تغییر کردچون دو پنالتی گرفتی ویک پنالتی هم زدی؟

اگر الان حرفی بزنم شاید برخی بگویند چون پنالتی‌اش گل شده است این‌طور می‌گوید ولی روحیه من برای زدن پنالتی خیلی بالا بود. من همیشه در شرایط سخت بهترین روحیه را دارم و همین باعث شد که دو پنالتی را بگیرم و یک پنالتی را هم تبدیل به گل کنم. البته پنالتی زدن تصمیم خودم نبود.

یعنی تصمیمی برای پنالتی زدن نداشتی؟

این کار با اعتماد سرمربی تیم صورت گرفت. بدون شک با اعتماد کادر فنی بود که من پنالتی دوم را زدم و اتفاقا گل هم شد. خوشحالم که در مجموع سهم کوچکی در برد تیمم داشتم.

قبل از زدن پنالتی استرس نداشتی که توپ را تبدیل به گل نکنی؟

واقعا پنالتی زدن در آن شرایط شهامت می‌خواهد ولی باز هم می‌گویم که من روحیه این کار را داشتم. حتی می‌توانم در جریان بازی هم پنالتی بزنم و روحیه این کار را دارم. به عقیده خودم خوب پنالتی می‌زنم ولی دوست ندارم زیاد از خودم تعریف کنم و بهتر است کارشناسان نظر بدهند. اگر آن پنالتی تبدیل به گل نمی‌شد شاید خیلی حرف‌ها زده می‌شد ولی خدا را شکر که توپ را گل کردم.