پیشنهاد سنگین زنیت کازان روسیه به سعید معروف بازتاب‌های بسیاری در رسانه‌های داخلی داشت و حتی مقاومت‌هایی هم از سوی تیم باشگاهی وی در خصوص جدایی او شد؛ اما خود معروف معتقد است ازچنین پیشنهادی نباید گذشت: «کسانی که با این انتقال موافق نبوده‌اند به ورزش والیبال، حرفه‌ای نگاه نمی‌کنند. دو ساله بودن قرارداد با زنیت کازان روسیه، برای هر بازیکنی وسوسه‌انگیز خواهد بود، اما چون به تازگی با شهرداری قرارداد بسته بودم، کمی تردید داشتم که بپذیرم. » اما سرانجام او توانسته تیم باشگاهش را برای رفتن متقاعد کند. معروف به خبرگزاری فارس می‌گوید: «این تصمیم برای هیچ‌کس ساده نبود. ما باید تصمیمی می‌گرفتیم که دو سر برد باشد و کسی متضرر نشود. امسال سالی بود که باشگاه شهرداری برای جشن قهرمانی آماده می‌شد، اما شهردار در نهایت بسیار کمک کرد. نتیجه این شد که تیم بدون من هم در جمع ۴ تیم نهایی لیگ خواهد بود.»

معروف در پاسخ به این سوال که چه زمانی عازم روسیه می‌شود، گفت: «من به دلیل موضوع ویزا هنوز مسافر نشدم. به محض اینکه ویزای من آماده بشود باید خود را به مسابقه روز چهارشنبه زنیت‌کازان برسانم.»

وی در مورد انتخاب باشگاه زنیت کازان به‌عنوان باشگاه این فصل خود از مشورت با بزرگان والیبال برای اتخاذ این تصمیم گفت: «این تصمیم واقعا کارشناسی شده بود. من با افراد صاحب‌نظر به‌خصوص ولاسکو مشورت کردم که وی به این تصمیم تاکید زیادی کرد و ممنونم که به من کمک کرد.»

وی در مورد وضعیت فعلی والیبال ایران گفت: «والیبال در سال‌های اخیر با اقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو بوده است، به‌خصوص از وقتی که در لیگ جهانی مطرح شد انتظارات بالا رفت؛ البته در مورد مربیان ولاسکو و اسلوبودان کواچ باید بگویم اصلا قابل مقایسه نیستند. اما خوشبختانه، بازیکنان ما آنقدر حرفه‌ای شدند که در اتحاد تیمی می‌توانند خود را با دانش مربی هماهنگ کنند.»

عمر والیبالی کاپیتان تیم ملی ایران چقدر خواهد بود و او تا چه زمانی بازی خواهد کرد: «بستگی به کسانی دارد که به مرور به جامعه والیبال اضافه می‌شوند. اگر کسانی که وارد تیم ملی می‌شوند بتوانند به خوبی به تیم ملی کمک کنند، شاید ما زودتر از تیم ملی کنار برویم. میانگین سنی والیبالیست‌های ما ۲۵ سال است و اگر آسیب جدی نبینند، شاید تا ۸-۹ سال دیگر بتوانند بازی کنند. در مورد خودم شاید ۴،۵ سال دیگر بتوانم در والیبال حرفه‌ای حاضر باشم.»