فرق قلعه‌نویی  و کی‌روش!

گروه ورزش: به نظر می‌رسد حاشیه‌های کرار جاسم در ایران تمامی ندارد. در شرایطی که طی چند روز اخیر ماجرای تعلیق محرومیت دو جلسه‌ای او توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به یکی از مباحث اصلی رسانه‌ها تبدیل شده بود،‌ حالا هافبک عراقی آبی‌ها به بهانه دیگری در کانون توجهات قرار گرفته است. ماجرا این است که خبرگزاری‌های کشور روز شنبه از مخالفت امیر قلعه‌نویی با مرخصی کرار خبر داده بودند؛ اما بنا به اخبار تازه همین منابع، بازیکن شماره ۱۳ استقلال ظهر دیروز کشورمان را به مقصد عراق ترک کرد! این بار به بهانه پاسپورت!

سفر کرار جاسم به عراق، آن هم در شرایطی که گفته می‌شد امیر قلعه‌نویی با این موضوع مخالف است باعث شد تا دوباره بحث درمورد این موضوع بالا بگیرد. در همین راستا، سعید افجه‌ای سخنگوی استقلال به خبرگزاری تسنیم گفته است که دلیل سفر کرار به عراق، تمدید اعتبار پاسپورتش بوده است؛ آنچه البته با توجه به سابقه این بازیکن، دشوار می‌توان باورش کرد! حقیقت آن است که کرار امسال اجازه نداده حتی یک آب خوش از گلوی استقلالی‌ها پایین برود. او که در زمان حضورش در تراکتورسازی نیز یک بازیکن پرحاشیه و بدقلق نشان می‌داد، در استقلال هم دست از این رفتارهایش نکشید. کرار در بازی هفته چهاردهم برابر تراکتورسازی آن‌قدر بی‌مورد به داور اعتراض کرد که در نهایت اخطار گرفت و بازی با پرسپولیس را از دست داد. در آن مقطع حرف و حدیث‌های زیادی در مورد احتمال عمدی بودن این رفتار از سوی جاسم مطرح شد و حتی گفتند که ممکن است باشگاه استقلال هم با او برخورد کند؛ اما در نهایت اتفاقی رخ نداد. عجیب اینکه همان روزها مصاحبه‌ای از کرار در روزنامه «الیوم» منتشر شد که متن آن، به ابهامات در مورد محرومیت این بازیکن در بازی با پرسپولیس دامن می‌زد. کرار در بخشی از این گفت‌وگو که توسط «ایسنا» هم ترجمه و منتشر شد، ادعا کرده بود: «کسانی که در فوتبال عراق فعالیت می‌کنند رابطه خوبی با من نداشتند و هیچ‌کس به اسم من به عنوان یک لژیونر توجه نکرد. من به خاطر شرکت در جام کشورهای عربی ۳۰ درصد قراردادم را به باشگاه ایرانی بخشیدم؛ چرا که آنها رفتار حرفه‌ای با من نداشتند؛ اما با وجود این رفتار خوبی با من در تیم ملی نشد.» این در حالی است که همان زمان هم گفته می‌شد کرار بازی با پرسپولیس را از دست داده است تا زودتر به اردوی تیم ملی عراق ملحق شود. به هر حال باشگاه استقلال در مورد این مصاحبه عجیب هم سکوت کرد تا رفتارهای نامناسب جاسم ادامه پیدا کند. او که طی این مدت هر از گاهی در تمرینات آبی‌پوشان غیبت هم داشته است،‌ در بازی با سایپا به خاطر اعتراض به داور اخراج شد؛ اما بیرون از زمین هم به پرخاشگری‌هایش ادامه داد تا کمیته انضباطی وی را دو جلسه از حضور در میادین محروم کند. در پی اعتراض باشگاه استقلال، این محرومیت به شکلی عجیب و بحث‌برانگیز تعلیق شد تا او در مسابقه با گسترش فولاد به میدان برود. حالا اما تنها دو روز بعد از آن بازی، اسم کرار به خاطر حاشیه دیگری سر زبان‌ها افتاده؛ اینکه او «احتمالا» با وجود مخالفت قلعه‌نویی راهی عراق شده است.

آزمون بزرگ امیر

همه می‌دانند امیر قلعه‌نویی این روزها یکی از جدی‌ترین منتقدان کی‌روش است. او علاوه بر اینکه دستاوردهای فنی سینیور را زیر سوال می‌برد، تازگی‌ها مبارزه کی‌روش با بازیکن سالاری را هم اتفاق جدیدی ندانسته و مدعی شده خود او نیز در تیم ملی چنین رویه‌ای داشته که البته مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفته است! کاری به تیم ملی قلعه‌نویی نداریم، اما آیا انصافا امیر در زمینه برخورد با بازیکن سالاری در همین استقلال به خودش نمره قبولی می‌دهد؟ او در این فصل با کرار چه کرده؟ چند بار در برابر بازیکن عراقی‌اش کوتاه آمده است؟ وقتی این بازیکن در فاصله یک روز تا مسابقه با گسترش فولاد اجازه بازی پیدا می‌کند، دیرتر از همه خودش را به اردوی تیم در تبریز می‌رساند و در نهایت حوالی دقیقه ۳۰ وارد زمین مسابقه می‌شود، واضح است که باور می‌کند تیم تحت هر شرایطی به او نیاز دارد. کرار در استقلال به این شکل بار آمده و این، شاید فرق بزرگ امیر قلعه‌نویی با کارلوس کی‌روش باشد؛ یک مربی منضبط و بادیسپلین که در آستانه حذف از مسابقات مقدماتی جام جهانی، ناگهان تصمیم ‌گرفت بهترین گلر ایران را کنار بگذارد!