زمان علیه  سرخابی‌ها

گروه ورزش: فصل نقل‌وانتقالات لیگ پانزدهم رسما شروع شده و برخی باشگاه‌ها که در تمام این سال‌ها از ثبات مدیریت و فراهم بودن امکانات سود برده‌اند، در حال مهیا کردن تیم‌شان برای سال آینده هستند. با این وجود اما پرسپولیس و استقلال بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس‌وار، همچنان در بلاتکلیفی و سردرگمی محض به سر می‌برند. بعد از بی‌نتیجه ماندن مزایده سرخابی‌ها، هنوز تکلیف مالکیت و حتی مدیریت موقت این دو باشگاه روشن نشده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که هفته گذشته امیررضا خادم، معاون وزیر ورزش از تغییرات وسیع در هیات‌مدیره پرسپولیس و استقلال خبر داده بود، اما هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی در انتظار محبوب‌ترین تیم‌های کشور است.

پرسپولیس؛ برانکو در آستانه جدایی

از همان نخستین روزهای حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس شنیده می‌شد که این مربی مشکلات زیادی با وضعیت اداره باشگاه دارد و از برخی نابسامانی‌ها به ستوه آمده است. در همین راستا بامداد جمعه خبرگزاری «ایسنا» از جدی شدن نارضایتی برانکو خبر داد. سرمربی پرسپولیس به این رسانه می‌گوید: «من هیچ‌گونه لیستی به باشگاه نداده‌ام، زیرا هنوز تکلیف حضور خودم در پرسپولیس مشخص نیست. باشگاه باید در زمان انعقاد قرارداد مبلغی را به‌عنوان پیش پرداخت به من و دستیارانم پرداخت می‌کرد اما تا این لحظه پرسپولیس به تعهدات خود عمل نکرده است.» و این هم جملاتی که آشکارا معنای اولتیماتوم می‌دهند: «در حال حاضر در کرواسی هستم و منتظرم تا باشگاه پرسپولیس به تعهدات خود در قبال من و دستیارانم عمل کند تا به ایران باز گردم. زمانی که ایران را ترک کردم، ۱۰ روز به مدیرعامل باشگاه مهلت دادم تا به تعهدات خود عمل کند. از آن ۱۰ روز، فقط ۴ روز باقی مانده است. اگر ظرف مدت باقی مانده پرسپولیس به تعهدات خود عمل نکند، با باشگاه‌های دیگری که خواهان حضور من هستند مذاکره خواهم کرد.» به هر حال طرف حساب برانکو در زمان انعقاد قرارداد با پرسپولیس حسین هدایتی بوده؛ مردی که حالا از معادلات سرخپوشان کنار رفته و همین مساله کار را سخت کرده است. در همین راستا دیروز خبرگزاری تسنیم هم از به خطر افتادن برگزاری اردوی خارجی پرسپولیس خبر داد. پیش‌تر برانکو خواهان برگزاری یک اردو در زاگرب کرواسی شده بود، اما گویا باشگاه هنوز پیش‌پرداخت لازم برای برگزاری اردو در کمپ مورد نظر ایوانکوویچ را به حساب طرف خارجی واریز نکرده است.

استقلال؛ همه چیز روی هوا

وضع استقلال به نوعی حتی از پرسپولیس هم وخیم‌تر است. اگر قرمزها یک مربی دارند که ممکن است برود، آبی‌ها اصلا نمی‌دانند چه کسی قرار است سکان هدایت این تیم را برای فصل آینده به دست بگیرد؟ بعد از منتفی شدن همکاری با امیر قلعه‌نویی مدیران استقلال با پنج گزینه داخلی و چند گزینه خارجی وارد مذاکره شدند، تا جایی که حتی گفته می‌شد سنول گونش ترکیه‌ای برای هدایت آبی‌ها درخواست دستمزد دو میلیون دلاری داشته است. با این حال اما، ظاهرا برگزاری یک جلسه با معاون وزیر همه چیز را متوقف کرده است. سجادی که بعد از کناره‌گیری خادم از بحث واگذاری مسوولیت انتقال سرخابی‌ها به بخش خصوصی را هم بر عهده گرفته، در دیدار با اعضای هیات‌مدیره استقلال حرف‌هایی زده که کاملا روند کاری آنها را تغییر داده است. پندار توفیقی، عضو هیات‌مدیره استقلال در این مورد به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «با صحبت‌‌های سجادی، همه چیز در باشگاه رها شده و به نظر می‌رسد برنامه وزارت ورزش این است که همه اعضای هیات مدیره تغییر کنند. همانطور که وزیر ورزش و جوانان ما را به‌عنوان اعضای هیات مدیره منصوب کرد، می‌تواند عزل‌مان کند اما مشکل این است که تصمیمی برای سرمربی جدید و بازیکنان گرفته نمی‌شود. صحبت‌های سجادی به این معنا است که اعضای هیات مدیره فعلی هیچ تعهدی به باشگاه نداشته باشند و اقدام ما برای جذب سرمربی جدید و بازیکنان کاری بیهوده است. با این شرایط خدا به فریاد استقلال و پرسپولیس برسد.» همچنین منصور پورحیدری که ماموریت یافته بود با گزینه‌های داخلی هدایت استقلال مذاکره کند، به همین رسانه می‌گوید: «فصل نقل‌وانتقالات شروع شده و نباید این زمان را از دست دهیم، اما چون هنوز وضعیت مشخص نیست نمی‌توانم کاری انجام دهم.»