گروه ورزش: بارسلونا با برتری ۵ بر ۴ مقابل سویا سوپرجام اروپا را فتح کرد تا به کسب شش گانه خود نزدیک شود.سرمربی بارسلونا به ستایش از عملکرد شاگردانش در دیدار برابر سویا پرداخت و آنها را شایسته قهرمانی در سوپر جام اروپا دانست اما اعتراف می‌کند که این پیروزی را به سختی به‌دست آوردند. انریکه می‌گوید باید این دیدار درس عبرتی برای بازیکنان تیمش باشد.

در سوی مقابل اما سرمربی سویا با وجود شکست برابر بارسلونا از عملکرد شاگردانش بسیار راضی است و به آنها افتخار می‌کند. اونای امری می‌گوید: «از این خوشحال هستیم که توانستیم برابر تیم بزرگی همچون بارسلونا بازی چهار بر یک باخته را به تساوی بکشانیم و از این ناراحت که در نهایت بازنده این دیدار بودیم.» اما با قهرمانی بارسا رکورد‌های جدیدی در سوپر‌کاپ اروپا به‌دست آمد. بارسلونا برای پنجمین بار فاتح سوپرجام اروپا شد و به خاطر نایب قهرمانی‌های بیشتر نسبت به میلان که پنج جام گرفته، پرافتخارترین تیم سوپرجام قاره سبز نام گرفت.

مسی دو گل زد و به بهترین گلزن تاریخ بارسلونا در سوپرجام اروپا و بهترین گلزن تمام ادوار این رقابت‌ها تبدیل شد. همچنین برای اولین بار در تاریخ این جام معتبر پنج گل توسط بازیکنان یک قاره (آمریکای‌جنوبی) زده شد. اسپانیا برای دوازدهمین بار فاتح سوپرجام اروپا شد، سه بار بیشتر از ایتالیا؛ نزدیک‌ترین رقیبش. دنی آلوس نیز به مالدینی چهار جامه در جدول پرافتخارترین بازیکنان سوپرجام اروپا پیوست. انریکه پس از گواردیولا، آنچلوتی و سیمئونه به چهارمین فردی تبدیل شد که به‌عنوان مربی و بازیکن سوپرجام اروپا را فتح کرده است.