سایه مشکلات مالی بر سر استقلال

گروه ورزش: اگرچه استقلال فصل جدید را با کسب سه پیروزی از چهار مسابقه شروع کرده است، اما به نظر می‌رسد سایه مشکلات مالی همچنان بر سر این باشگاه سنگینی می‌کند.

در همین راستا طی روزهای اخیر اخبار نگران‌کننده‌ای از اردوگاه آبی‌ها به به بیرون درز کرده؛ از اعتراض سجاد شهباززاده و درخواست او برای جدایی از باشگاه تا تجمع کارمندان کمپ استقلال به خاطر دریافت نکردن مطالبات‌شان. در شرایطی که هواداران استقلال امید زیادی به نتیجه‌گیری تیم‌شان در فصل جاری دارند، تداوم این مشکلات می‌تواند کار را برای مظلومی و همکارانش سخت کند.

از اختلاف‌نظر تا تعدیل نیرو

وقتی صحبت از مسائل مالی استقلال به میان می‌آید، خیلی‌ها یاد شاهرخ سبک‌دست می‌افتند؛ مردی که در افکار عمومی به‌عنوان عضو «اقتصادی» هیات‌مدیره این باشگاه شناخته می‌شود. طبیعی است که در چنین شرایطی رسانه‌ها هم سراغ او بروند و نظرش را در مورد وضعیت استقلال و مشکلات مالی این باشگاه جویا شوند. سبک‌دست به خبرگزاری فارس می‌گوید: «من حقوق کارمندان باشگاه و کمپ را همان هفته گذشته واریز کردم اما به دلیل مسائل اداری فکر می‌کنم تقسیم پول بالا و پایین شده است.

من فکر می‌کنم بحث تعدیل نیروها باعث شده تا این اتفاقات رخ دهد و شاید افرادی که مقابل باشگاه تجمع کرده‌اند تحریک شده باشند.» در عین حال برخی از مسوولان استقلال انتقاداتی را نسبت به عملکرد اسپانسر باشگاه مطرح می‌کنند که از آن جمله می‌توان به نظری جویباری، معاون باشگاه اشاره کرد. سبک‌دست در این مورد می‌گوید: «خیلی از حکم‌های صادر شده و قراردادها با کارکنان‌برای زمانی است که من در این باشگاه نبودم و نمی‌دانم چرا دوستان می‌گویند از وقتی اسپانسر آمده شرایط کار سخت شده است. وقتی هیات‌مدیره جدید به باشگاه می‌آید تا بخواهند خود را هماهنگ کنند اختلاف پیش می‌آید. در نتیجه حضور هیات‌مدیره جدید ربطی به اسپانسر ندارد. قطعا باید یکسری اصلاحات در باشگاه ایجاد شود و ایجاد اصلاحات تبعات دارد. تعدیل نیرو هم جزو مصوبه هیات‌مدیره سال گذشته استقلال است و در این مصوبه آمده است که باید نیروی مازاد تعدیل شوند و باشگاه حق ندارد برای چنین کارمندی تعهدی بالای سه ماه ایجاد کند. در نتیجه این مصوبه در حال اجرایی شدن است.»

ماجرای سجاد

مسلما سجاد شهباززاده را باید یکی از موفق‌ترین خریدهای استقلال ظرف چند سال اخیر دانست. او که فصل گذشته به ویژه در نیم‌فصل اول گل‌های زیادی برای آبی‌ها به ثمر رساند، این فصل هم کارش را با درخشش در مسابقه نخست برابر سیاه‌جامگان آغاز کرد. با این وجود مصدومیت باعث شده فعلا این بازیکن خانه‌نشین شود. حالا زمزمه‌هایی در مورد احتمال جدایی او از استقلال به دلیل مشکلات مالی به گوش می‌رسد. نظری جویباری در این مورد به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «متاسفانه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنیم. اسپانسر باشگاه باید پاسخگوی این شرایط باشد. چک برخی از بازیکنان باید در تاریخ ۲۷ مرداد پاس می‌شد ولی مشکلات همچنان وجود دارد. شهباززاده مدت‌ها است که پولی نگرفته و شرمنده او شده‌ایم.» سبک‌دست هم در مورد اعتراض شهباززاده می‌گوید: «او حق دارد ناراحت باشد. مطالباتش را می‌خواهد. او توافقی با باشگاه کرده و باید به تعهدات خود عمل کند. نمی‌دانم چرا در این چند وقت همه مسائل اجرایی باشگاه را من باید انجام دهم و به تازگی من باید پاسخگوی همه چیز باشم. شماره من را در اختیار همه گذاشته‌اند و همه مشکلات‌شان را از من پیگیری می‌کنند. در این دو روز هم من با سجاد صحبت کردم و مشکل او را حل می‌کنیم.»

طلب دو میلیاردی استقلال

در همین حال استقلال منتظر وصول مبلغی است که می‌تواند کمک زیادی به این باشگاه برساند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت «ری‌را» طبق قراردادی که با استقلال بسته بود، باید مبلغی نزدیک به ۲ میلیارد تومان به این باشگاه پرداخت می‌کرد که این اتفاق هنوز رخ نداده است. در همین راستا مسوولان استقلال به شرکت مزبور گفته‌اند که با این شرایط احتمال فسخ قرارداد وجود دارد.

جلسه اضطراری در باشگاه

به نظر می‌رسد رویارویی با مشکلات متعدد مالی باعث شده مدیران استقلال به فکر یافتن راه‌حل بیفتند. بر همین اساس روز گذشته یک جلسه اضطراری در محل این باشگاه برای رسیدگی به شرایط موجود برگزار شد. به گزارش سایت کاپ، افشارزاده پس از اطلاع از اعتراض کارمندان باشگاه به عدم پرداخت حقوق خود، از معاونان باشگاه خواست تا این جلسه اضطراری را تشکیل دهند.

برق کمپ حجازی قطع شد

بدهی ۳ میلیون تومانی باعث قطع برق کمپ مرحوم حجازی شد. در حالی که این روزها تمرینات استقلال تعطیل است و آبی‌پوشان مدتی است در زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی تمرین می‌کنند، کمپ مرحوم حجازی شرایط چندان مساعدی ندارد. به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از مشکلات اخیر کمپ، قطع آب بود که باعث شد کارکنان از آب فاضلاب استفاده کنند، اما نکته مهم دیگر بدهی کمپ حجازی به شرکت برق است که صبح دیروز باعث شد برق این مجموعه قطع شود.