طی چند سال اخیر بسیاری از مسوولان ورزش کشورمان سعی داشتند میزبانی‌های قابل توجه ورزشی را کسب کنند که همه ناکام بودند. شاید آخرین نمونه از این کوشش‌ها، خیز برای برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ بود که کشور ما درخواست میزبانی داد، اما در نهایت این امتیاز به امارات رسید. بیشتر استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی ما استاندارد لازم را ندارند. با این همه مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی می‌گوید کشور ما چیزی برای میزبانی رویدادهای بزرگ کم ندارد.

مصطفی مدبر درگفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درخصوص پروژه ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: «در پایان سال ۹۳ تفاهم‌نامه‌ای با شرکت فولاد امضا کردیم که این شرکت با ۳۰ میلیارد تومان هزینه روی ورزشگاه بتواند آن را افتتاح کرده و به مدت ۲۰ سال بهره‌برداری کند. استارت دوباره کار از ابتدای سال ۹۴ زده شده و کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود. امیدوارم تا پایان سال بتوانیم سازه فلزی طبقه دوم را تمام کنیم.» مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره وضعیت طبقه دوم ورزشگاه آزادی و اینکه AFC و فیفا اجازه نشستن تماشاگر روی سکوها را نداده‌اند هم می‌گوید: «تغییر طبقه دوم و صندلی‌گذاری آن از انتهای سال گذشته از برنامه‌های ما بود که نامه AFC ما را مصمم به انجام سریع‌تر این کار کرد.

متاسفانه بتن‌های طبقه دوم که محل نشستن تماشاگران بود دچار فرسودگی طبیعی شده که باید ترمیم شود. اداره استاندارد آزمایش‌های مختلفی را روی موادی که قرار است روی این بتن‌ها ریخته شود انجام داد و در صورتی که جواب این آزمایش‌ها مثبت باشد کار نصب صندلی شروع خواهد شد.» مدبر درباره توانایی ایران برای میزبانی رویدادهای بزرگ بین‌المللی هم با خوش‌بینی محض حرف می‌زند: «ما آمادگی میزبانی را داریم و از نظر تجهیزات و امکانات چیزی کم نداریم. حتی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا نیز تمامی موارد موردنظر AFC مورد تایید قرار گرفت. ما ورزشگاه‌های خوبی در کشور داریم که می‌توانند میزبان باشند. در واقع چیزی در تجهیزات و امکانات از کشورهای همسایه کم نداریم و قادر هستیم در هر سطحی میزبان مسابقات باشیم.»