مسیر سخت سرخ‌ها

گروه ورزش: به نظر می‌رسد قرعه‌های سخت و دشوار قرار نیست به همین راحتی دست از سر برانکو و تیمش بردارند! در شرایطی که تمام تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی با قرعه آسان مواجه شده بودند، پرسپولیس به پیکان خورد تا یک روز سخت را تجربه کند. می‌توانید پیکان را با رقبای استقلال و سپاهان یعنی شهرداری سمنان و سفیر قزوین مقایسه کنید تا متوجه شوید بی‌وفایی گوی و گلدان‌ها، فقط در لیگ برای پرسپولیس دردسرساز نشده و گریبان این تیم را در جام حذفی هم گرفته است! به هر حال سرخپوشان غروب شنبه بازی سختی را برابر صدرنشین لیگ یک تجربه کردند و توانستند با یک بار گشودن دروازه تیمی که در ۵ بازی قبلی گل نخورده بود، به مرحله بعد صعود کنند.

این برد از چند جهت برای پرسپولیسی‌ها حائز اهمیت بود. اول اینکه آنها دومین برد پیاپی‌شان را جشن گرفتند که همین مساله نوید عبور سرخ‌ها از بحران را می‌دهد. دیگر اینکه دروازه پرسپولیس در دومین بازی متوالی بسته ماند که این برای تیمی که صاحب یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ است، امیدوارکننده خواهد بود. همچنین در این مسابقه طلسم پنالتی خراب‌ کردن‌های سرخپوشان هم شکست و این تیم توانست توسط مهدی طارمی ضربه‌اش را به گل تبدیل کند. قرمزها در این فصل دو بار توسط عالیشاه و رامین رضاییان پنالتی خراب کرده بودند.

پس از آن برانکو گفت تصمیم گرفته پنالتی‌ها را به طارمی بدهد که مهاجم بوشهری هم در نخستین تجربه‌اش در فصل جدید موفق عمل کرد. البته مصاف با پیکان یک نکته منفی بزرگ هم برای شاگردان برانکو داشت؛ اینکه طارمی، سوشا مکانی و فرشاد احمدزاده سه کارت زرد ابتدایی گرفتند که این مساله با توجه به قوانین جام حذفی، ادامه کار را برای قرمزها سخت می‌کند. در جام حذفی بر خلاف لیگ هر بازیکن با دریافت دو کارت زرد از یک بازی محروم می‌شود، بنابراین سه بازیکن اصلی سرخپوشان از همین اول کار باید دست به عصا باشند.

موتوری که خاموش نمی‌شود

اما مهدی طارمی هنوز نقش اول مسابقات پرسپولیس است. او که با چهار گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ پانزدهم ایستاده، در دو بازی گذشته تیم ملی هم سه گل به ثمر رساند. طارمی در بازگشت از هند بلافاصله در ترکیب اصلی پرسپولیس برای بازی با پیکان قرار گرفت و توانست هشتمین گل فصلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند؛ گلی که حکم صعود پرسپولیس به جمع ۱۶ تیم پایانی را امضا کرد. طارمی که درخشان‌ترین روزهای فوتبالش را می‌گذراند به خبرگزاری فارس می‌گوید: «خودم هم قبول دارم که نسبت به سال گذشته بهتر شدم. سال گذشته من در بدترین شرایط به پرسپولیس وارد شدم و فشار روی تیم زیاد بود. آنطور که می‌خواستم نمی‌توانستم بازی کنم اما امسال از همین ابتدای لیگ روند خوبی داشتم. هم توانستم گل بزنم هم پاس گل بدهم و هم پنالتی بگیرم که بابت این مساله خدا را شکر می‌کنم.

امیدوارم این روند مثبت را بتوانم ادامه دهم تا بازیکن موثری باشم.» او در مورد احتمال پیوستنش به لیگ‌های اروپایی می‌گوید: «قطعا رفتن به اروپا جزو برنامه‌های من است اما باید گلزنی‌هایم را ادامه دهم و در صورتی که پیشنهاد اروپایی داشته باشم قصد دارم برای پیشرفت به اروپا بروم.» و البته مقایسه‌اش با علی دایی که این روزها به اوج رسیده است: «من هیچ وقت جسارت نمی‌کنم که بخواهم خودم را با علی دایی مقایسه کنم. به جز اینکه علی دایی من را مطرح کرد باید بگویم که او آقای گل جهان و فوتبالیست بزرگی است که در همه دنیا او را می‌شناسند. دایی به من اعتماد کرد و دلیل پیشرفت من خود علی دایی است.»

پرسپولیس میزبان ملوان شد

پرسپولیسی‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف ملوان بروند. در همین راستا قرعه‌کشی محل برگزاری این بازی دیروز انجام شد و مشخص شد پرسپولیسی‌ها باید میزبان ملوان باشند. برنده این بازی در مرحله یک‌چهارم نهایی باید با برنده گسترش فولاد و ذوب‌آهن مصاف بدهد که این بازی هم طبق قرعه‌کشی در تبریز برگزار خواهد شد. اگر پرسپولیس و گسترش صعود کنند، میزبان بازی بعدی نیز با قرعه‌کشی مشخص خواهد شد.