صفر- صفر در دمای زیر صفر

رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، روز گذشته با برگزاری ۵ مسابقه شروع شد. در حساس‌ترین بازی دیروز، تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه مساوی صفر-صفر به پایان رسید. برای امیر قلعه‌نویی در نخستین تجربه مربیگری روی نیمکت تراکتورسازی، این نفرات به میدان رفتند: محمدرضا اخباری، سعید آقایی، خالد شفیعی، کاردوسو (۶۸- میرهانی هاشمی)، ایرانپوریان، سینا عشوری، آگاستو سزار، بختیار رحمانی (۶۰- مهرداد بایرامی)، سروش رفیعی، شاهین ثاقبی (۶۰ -فردین عابدینی) و سامان نریمان جهان. در سمت مقابل پرویز مظلومی هم تیمش را با این ترکیب به مصاف حریف فرستاد: مهدی رحمتی، یعقوب کریمی، هرائر مگویان، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، محسن کریمی (۵۵- سجاد شهباززاده)، جابر انصاری و آرش برهانی (۶۳- علیرضا رمضانی).

بازی در نیمه اول با برتری نسبی تراکتورسازی همراه بود، هرچند که استقلالی‌ها هم در ضدحملات خطرناک نشان دادند؛ تا جایی که در دو نوبت روی درخشش خسرو حیدری، می‌رفت دروازه تراکتور باز شود، اما آرش برهانی و محسن کریمی قدر این موقعیت‌ها را ندانستند. تبریزی‌ها هم در این نیمه فرصت‌های نسبتا خوبی داشتند که همه آنها را از دست دادند تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند. در نیمه دوم بازی به تعادل کشیده شد و هر چقدر به پایان مسابقه نزدیک شدیم، این استقلال بود که هجومی‌تر عمل کرد. با این وجود در این نیمه هم خبری از گلزنی نبود تا دوئل قلعه‌نویی و مظلومی بدون گل و با تقسیم امتیازات به پایان برسد.

از جمله حاشیه‌های این بازی می‌توان به حضور کم‌تعداد تماشاگران اشاره کرد؛ آنچه احتمالا به خاطر سرمای شدید هوا و برگزاری بازی در دمای چهار درجه زیر صفر رخ داد. همچنین امیر قلعه‌نویی که با وجود برخی مخالفت‌ها روی نیمکت تراکتورسازی نشسته است، در این بازی از سوی هواداران تشویق نشد تا مشخص شود حاشیه‌ها برای او هنوز ادامه دارد. در آغاز بازی نیز تقریبا تمامی بازیکنان استقلال به غیر از مهدی رحمتی برای رخصت گرفتن به سمت امیر قلعه‌نویی رفتند! همچنین در پایان این مسابقه محسن قهرمانی از دنیای قضاوت خداحافظی کرد. قهرمانی در این بازی به هیچ بازیکنی کارت زرد یا قرمز نداد!

سایر نتایج

در سایر مسابقات دیروز هم نتایج جالبی به دست آمد. سایپا که در تهران به مصاف تیم نگون‌بخت استقلال اهواز رفته بود، حریفش را با نتیجه پر گل ۴ بریک شکست داد. فولاد در اهواز با نتیجه ۲ بر یک به نفت تهران باخت، صبای قم یک بر صفر مقابل ملوان به برتری رسید، در اصفهان نیز سپاهان و راه‌آهن به تساوی بدون گل رضایت دادند.

مسابقات امروز

هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر، امروز با برگزاری سه دیدار به پایان می‌رسد. در همین چارچوب، از ساعت ۱۴:۳۰ سیاه‌جامگان در مشهد به مصاف ذوب‌آهن می‌رود، از ساعت ۱۵ استقلال صنعتی خوزستان میزبان پدیده خواهد بود و در مهم‌ترین مسابقه نیز پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز از ساعت ۱۶:۲۰ در ورزشگاه آزادی با هم پیکار می‌کنند.