تامین گندم  برای تکمیل  ظرفیت کارخانه آرد  ایران
تیغ‌رسانه‌ها و دولتی‌ها همیشه برای بخش خصوصی تیز است و همه انتظار می‌کشند تا فعالان این بخش را به مسلخ ببرند.
این اظهارات ابوالقاسم ساعی، مدیرعامل کارخانه آرد ایران در ملاقات با یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران است که واحدش مدتی است با مشکلات جدی مواجه است.
ساعی که از پیشکسوتان صنعت آرد و نان استان تهران و کشور است، کارخانه آرد ایران را که واحدی با هفت دهه سابقه است مدیریت می‌کند و آنچنان که خود می‌گوید در تمامی این سال‌ها در تلاش‌ بوده آردی با کیفیت را تحویل نانوایی‌ها دهد تا مردم قوتی پاکیزه و خوب داشته باشند.
کارخانه آرد ایران که در زمینی به مساحت ۲ هکتار در منطقه شهر ری‌ قرار گرفته ظرفیت روزانه‌ای حدود ۵۰۰ تن دارد و برای ۱۰۰ نفر ایجاد شغل کرده است.
این واحد که ماشین‌آلاتی آلمانی دارد و قابلیت‌هایی چون توانایی آرد کردن گندم دروم را در کارنامه فنی خود دارد بخش اعظم نیاز به آرد خبازی‌های شهرری و بخش‌هایی از تهران را بر عهده دارد.
با این حال این واحد مدتهاست به دلیل کمبود گندم با کمتر از نصف ظرفیت خود مشغول فعالیت است.
ساعی با اشاره به این که کاهش تولید گندم از یکسو و گرایش گندم‌کاران به صادرات موجب شده اکثر کارخانجات آرد با مشکل کمبود گندم و کاهش ظرفیت تولید مواجه شوند از دشواری‌های واردات گندم می‌گوید که بسیاری از واحدهای آرد را از ورود به این حوزه منصرف کرده است.
این روند موجب شده گندمی که تحویل واحدهای تولید آرد می‌شود اغلب بی‌کیفیت بوده، در نتیجه آرد تحویلی به خبازی‌ها هم فاقد کیفیت مطلوب باشد.
یکی از مشکلاتی که مزید بر علت شده تا فهرست بلند و بالای مشکلات آرد ایران کامل شود هجمه ناعادلانه ای است که اخیرا به این واحد وارد شده است.
ساعی با یادآوری این که پیشینه آرد ایران و ۷۰ سال خدمت صادقانه این واحد دلیل کافی بر حقانیت و اعتبار این شرکت است به صورت جدی از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خواست که به این مشکلات رسیدگی دقیق شود.
به طور طبیعی واحدهای تولید آرد به دلیل نقشی که در تامین آرد مصرفی خبازی‌ها بازی می‌کنند قادر به متوقف کردن فرایند تولید نیستند و صرف اعلام خرابی و با توجه به تحریم گسترده حاکم، تلاش برای اثبات بی‌گناهی مدیران شرکت در این زمینه است.
ساعی با تاکید بر این که سابقه او و شرکت آرد ایران و همچنین اعتقادات و باورهای مدیران این واحد برای غیرعمدی تلقی کردن این مساله کفایت می‌کند، خواستار مداخله مهندس صادقی در حل این موضوع شد.
مهندس صادقی در این دیدار با پیشینه و عملکرد آرد ایران آشنا شد و با بیان اینکه اگر این توضیحات در مراجعه حضوری به وی داده می شد این اتهام پیگیری نمی شد دستورات لازم برای بررسی درخواست ساعی را صادر کرد.