دنیای اقتصاد-500 ناشر در هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد حضور می یابند.
دبیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد که در نشست خبری تشریح برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی ناشران ایران در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سخن‌می‌گفت در ادامه اظهار کرد: یکی از اهداف عمده ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است زیرا ما با خلا فرهنگی کمبود مطالعه مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا یوسف امینی ادامه داد:اگر مردم بیشتر با کتاب مانوس بشوند و کتاب به معنای واقعی وارد زندگی مردم شود و ما همگام با سایر نیازهایمان به کتاب هم بپردازیم بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور غلبه خواهیم کرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: ما در این راستا برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم که یکی از آن‌ها نمایشگاه کتاب است و در کنار آن طرح‌هایی مثل پایتخت کتاب و روستای دوستدار کتاب را نیز اجرا می‌کنیم.

امینی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما تلاش کرده‌ایم علی‌رغم تمام مشکلات آن را اجرا کنیم نمایشگاه کتاب است که از 5 تا 12 آبان از ساعت 15 تا 22 و در روز جمعه از 10 صبح تا 22 در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.
وی افزود: مراسم افتتاحییه این نمایشگاه ساعت ۱۸ روز ۶ آبان ماه خواهد بود و همزمان با افتتاحیه مراسم انتخاب کتاب سال را خواهیم داشت و تقدیر از برگزیدگان دوازدهمین دوره این آیین را برگزار خواهیم کرد.
دبیر نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد مقدس خاطرنشان کرد: همزمان با مراسم افتتاحیه از یکی از نسخ ارزشمند صحیفه سجادیه رونمایی خواهد شد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تمام فضای نمایشگاه بین‌المللی مشهد به این نمایشگاه اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بخش‌های کتاب‌های عمومی و مذهبی، کمک آموزشی، دانشگاهی، کودک و نوجوان، ناشران خارجی، دوستداران کتاب، نشر الکترونیک، سرای اهل قلم، کبوترانه و مطبوعات و خبرگزاری‌ها قسمت‌های مختلف نمایشگاه امسال را تشکیل می‌دهند. امینی اظهار کرد: در نمایشگاه امسال بخش عمومی و مذهبی در سالن فردوسی، بخش کمک آموزشی و دانشگاهی در سالن عطار، بخش ناشران خارجی در سالن انوری، بخش کودک و نوجوان در سالن ابوسعید، بخش دوستداران کتاب در سالن مولوی و نشر الکترونیک در سالن بهار قرار خواهد داشت.