تحقق اقتصاد مقاومتی   با حمایت از کارآفرینان ممکن می‌شود
دنیای اقتصاد-رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: باید بدانیم زمانی اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود که از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و به طور کلی کارآفرینان حمایت جدی به عمل آید.
محمدحسین روشنک با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و بر اجرای آن تاکید داشتند، اظهار کرد: باید بدانیم زمانی اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود که از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و به‌طور کلی کارآفرینان حمایت جدی به‌عمل آید.
وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید راه‌های مختلف را بررسی و مشکلات و موانع موجود را شناسایی و برطرف کنیم و در این راستا ضروری است تا برنامه و بودجه و همچنین برنامه و سرمایه‌گذاری، تورم و اشتغال را به صورت مجزا بررسی کرده و برای مشکلات موجود در این زمینه تدبیری جدی بیندیشیم.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: توجه به تولید به‌عنوان یکی از عوامل‌ مؤثر در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است. در حقیقت باید زنجیره تولید تا مصرف را طوری تنظیم کنیم که در تمام زمینه‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای ایجاد شود.
روشنک تصریح کرد: در این راستا باید سرمایه‌گذا‌ری لازم برای جذب نیروهای انسانی و آموزش مهارت‌های لازم به آنان صورت گیرد تا تولید برای صادرات در دستور کار کشور قرار گیرد و علاوه بر اینکه نیاز داخلی برآورده می‌شود به موضوع صادرات برای تامین ارز مورد نیاز کشور نیز نگاه شود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: صرفه جویی یا اصلاح الگوی مصرف، تاکید بر تولیدات داخلی، تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و فناوری‌های با تکنولوژی بالا و تلاش در راستای بومی‌سازی این تکنولوژی‌ها، اصلاح جهت‌گیری تجارت با کشورهای همسایه، تاکید بر تامین مواد اولیه داخلی و تلاش در جهت تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات و تجهیزات و اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.