ساخت 5 مدرسه جدید در غرب استان خراسان رضوی

روزنامه اطلاعات نوشت: با مشارکت بنیاد برکت ۵ مدرسه جدید در غرب استان خراسان رضوی ساخته می‌شود. رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: این مدارس در شهرستان‌های سبزوار و خوشاب ساخته خواهد شد. حسین مقصودی گفت: ۲ مدرسه در شهر ششتمد سبزوار یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای مج بخش ششتمد و ۲ مدرسه هم در خوشاب ساخته می‌شود.همچنین معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح غربالگری ژنتیک ۱۲ هزار دانش‌آموز در استان خراسان رضوی با همکاری آموزش و پرورش استان در حال اجراست. مسعود هنربخش در مراسم آغاز فعالیت پویش آگاه‌سازی طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در سبزوار گفت: این طرح در پنج شهرستان سبزوار، مشهد، تربت حیدریه، کاشمر و فیروز در حال اجرا است. وی گفت: ۵۰۰۰ زوج جوان آماده ازدواج زیر پوشش طرح غربالگری مشاوره ژنتیک قرار دارند.

توسعه حوزه کسب و کار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سرخس

روزنامه رسالت نوشت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از توسعه حوزه کسب و کار، حمایت از تولید داخلی و بنگاه‌های کوچک با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان سرخس خبر داد. راضیه علیرضایی در بازدید از پالایشگاه خانگیران با اعلام این خبر افزود: این سازمان با برگزاری جلسات مختلف با شرکت ها و ارگان های دولتی از جمله شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و دیدار با نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در راستای پیگیری برنامه های حوزه اقتصاد مقاومتی درصدد است تا از صنایع و پروژه های بزرگ، متوسط و کوچک که مبادرت به تامین قطعات مورد نیاز ساخت داخل می کنند حمایت کند. وی اظهار کرد: آنچه که در پالایشگاه خانگیران در حال انجام است مربوط به حوزه تولید گاز، نگهداری، نوسازی تجهیزات و توان فنی در ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز و همچنین برون سپاری فعالیت هایی در حوزه ماشین آلات، قطعات مورد نیاز صنعت و مواد اولیه و مواد مصرفی پالایشگاه است.

9 روستای بردسکن به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ۹ روستای بخش انابد و شهرآباد از توابع شهرستان بردسکن استان در دهه فجر امسال به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد. سید حمید فانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با افتتاح این پروژه بیش از دو هزار خانوار در روستاهای حسن آباد، کاظم‌آباد، جلال آباد، اسلام آباد، زمان آباد، حطیطه، علی آبادک، چراغ چین و عبدل آباد از نعمت خدادادی گاز بهره‌مند می‌شوند. وی افزود: ۵۳ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ریال مجموع اعتبار پروژه گازرسانی ۹ روستای مذکور بوده که این رقم از محل منابع داخلی شرکت گاز استان در سال گذشته پیمان سپاری شده است. مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با تاکید بر تداوم توسعه شبکه‌های گازرسانی در اقصی نقاط استان خاطرنشان کرد: به همت متخصصان و کارشناسان این شرکت در سی و هشتمین سالگرد بهار انقلاب شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های عظیم گازرسانی روستایی در خراسان رضوی خواهیم بود. فانی گفت: تمام تلاش اینجانب و همکارانم در شرکت گاز خراسان رضوی تکمیل پروژه‌های در دست اقدام در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.