دنیای اقتصاد - نخستین همایش دوسالانه ملی «بازاریابی، فرصت‌ها و چالش‌ها» توسط دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ 10 و 11 اردیبهشت ماه سال 1393 برگزار می‌شود. بنا بر اعلام دبیرخانه این همایش محورهای این برنامه عبارتند از بازاریابی نوین و فرانوین، بازاریابی و تبلیغات استراتژیک، بازاریابی بین‌المللی و جهانی، بازاریابی، مشتری‌مداری و رفتار مصرف‌کننده، کسب و کار، تجارت و بازاریابی الکترونیک، مدیریت استراتژی برند و ارتباطات، بازاریابی خدمات بانکی، بیمه و سرمایه‌گذاری، بازاریابی پروژه‌های عمرانی، شهری و گردشگری، بازاریابی دولتی، سیاسی، مذهبی و اجتماعی، بازاریابی و تهدیدات ، آسیب‌شناسی بازاریابی، کاربردهای بازاریابی .
دکتر علیرضا حدادیان، دبیر کل این همایش با اعلام این خبر که مهلت ارسال مقالات تا ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۲ تمدید شده است، گفت: به دلیل نافع بودن علم بازاریابی و نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها اعم از خصوصی و دولتی، همایش‌ها و سمینارهای متعددی در این زمینه و در چند سال اخیر برگزار شده است. اما متاسفانه این همایش‌ها بیش از آنکه جنبه علمی داشته باشند، جنبه تجاری داشته و به همین دلیل وجهه این علم یا برند علم بازاریابی تا حدی تحت‌الشعاع قرار گرفته است.وی ادامه داد:ما به عنوان افرادی که در حوزه آکادمیک بازاریابی فعالیت می‌کنیم، وظیفه داریم تا الگویی صحیح را به جامعه و به ویژه به جامعه شرکت‌های صنعتی و بازرگانی کشور ارائه کنیم.
حدادیان افزود: از دیگر سو شرکت‌هایی که توانسته‌اند علم بازاریابی را با جنبه‌های گسترده و عمیقش پیاده کنند، شناسایی شده‌ و می‌شوند تا به عنوان تجربیات مدیران موفق در این همایش معرفی گردند و در همین راستا، مقالات پژوهشی در حوزه بازاریابیِ که برگرفته از انجام تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای در داخل ایران هستند، نیز در این همایش ارائه می‌شود.