دنیای اقتصاد- همایش ملی «کارآفرینی، اشتغال‌زایی و فرصت‌های شغلی در مناطق مرزی» در خراسان رضوی برگزار می‌شود. محمدعارف عارفی، فرماندار تایباد با اعلام این خبر اظهار کرد: این همایش در روز ششم اردیبهشت ماه سال آینده در شهرستان تایباد برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه فراخوان ارسال مقالات از 15 آذر ماه سال جاری آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 130 مقاله به دست ما رسیده است و علاقمندان تا پایان اسفند ماه برای ارسال آثار خود فرصت دارند.
فرماندار تایباد با اشاره به پتانسیل‌های موجود در مناطق مرزی برای ایجاد اشتغال تصریح کرد: به دلیل نگاه امنیتی که به شهرستان‌ها و مناطق مرزی کشور وجود داشته، تاکنون فرصت زیادی در زمینه اشتغال برای مرزنشینان فراهم نشده است.
عارفی با تأکید بر اینکه در مناطق مرزی کشور به راحتی امکان سرمایه‌گذاری صنعتی وجود دارد، عنوان کرد: به همین دلیل درصدد برگزاری همایش «کارآفرینی، اشتغال‌زایی و فرصت‌های شغلی در مناطق مرزی» برآمدیم تا اعلام کنیم شهرستان‌های مرزی در پتانسیل‌های موجود برای سرمایه‌گذاری تفاوتی با شهرستان‌های مرکزی ندارند و حتی مزیت‌های ویژه‌ای نیز دارند.
وی با بیان اینکه برگزاری این همایش ابتدا در سطح استان و برای شهرستان‌های مرزی خراسان رضوی در نظر گرفته شده بود، گفت: اما به دلیل اینکه استقبال خوبی از آن صورت گرفت، تصمیم گرفتیم همایش را در سطح ملی برگزار کنیم.
فرماندار تایباد با اشاره به محدودیت‌های شهرستان‌های مرزی اظهار کرد: این امر عمدتا به این دلیل است که به این مناطق نگاه امنیتی داشته‌ایم و دولت و مردم حاضر به سرمایه‌گذاری در مرزها نبوده‌اند و اکنون با برگزاری این همایش در صدد تغییر این دیدگاه و رویکرد هستیم.
عارفی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور، استانداری خراسان رضوی، کانون کارآفرینان ایران و ... برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: دانشگاه کابل و تاجیکستان نیز آمادگی خود را برای حضور در این همایش اعلام کرده‌اند.
همچنین از وزیر کار، رئیس کل گمرک کشور و جمعی از مسئولان استانی برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است و اساتید بسیاری از دانشگاه‌های مختلف کشور در این همایش حضور خواهند داشت.
فرماندار تایباد به برگزاری نمایشگاه تخصصی تولیدات و صنایع دستی شهرستان تایباد، تربت‌جام و شهرستان‌های اطراف در حاشیه این همایش اشاره کرد و افزود: این شهرستان‌ها صنایع بسیار خوبی برای عرضه دارند که محصولات آن‌ها در این نمایشگاه به نمایش
درخواهد آمد.