ساماندهی حاشیه شهر مهمترین رسالت شهرداری
شهردار منطقه 4 مشهد ساماندهی حاشیه شهر را مهمترین رسالت شهرداری عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه4، سید کمال‌الدین شاهچراغی ضمن تاکید بر ارائه متوازن خدمات در سطح شهر و رفع نیازهای حاشیه شهر گفت: در همین راستا این منطقه اجرای فعالیت‌های عمرانی، خدمات شهری، بهداشتی و... را در شهرک‌های الحاقی نیکروز و نوکاریز با شتاب بیشتری انجام می‌دهد.شاهچراغی تصریح کرد: در این شهرک‌ها فعالیت‌هایی همچون زیرسازی، روکش آسفالت معابر خاکی، جدول‌گذاری، پاکسازی اراضی بایر، جمع‌آوری خاک و نخاله و اجرای اقدامات ویژه پیشگیری از بیماری سالک در حال اقدام است.
وی درخصوص اجرای عملیات عمرانی در شهرک‌های نیکروز و نوکاریز خاطرنشان کرد: ۱۳هزار مترمربع زیرسازی، ۱۰ هزار مترمربع آسفالت و ۳ هزار متر طول جدول‌گذاری در معابر این شهرک‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال انجام گردیده است.
شاهچراغی ضمن اشاره به جمع‌آوری 1320 تن خاک و نخاله از شهرک‌های نیکروز و نوکاریز اظهار کرد: جمع‌آوری خاک و نخاله از این شهرک‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 88 میلیون ریال صورت گرفته است.وی در ادامه سخنانش بیان کرد: 5 هزار و 500 مترمربع از اراضی بایر در این شهرک‌ها به صورت دستی پاکسازی شده است و 39 مورد از واحدهای صنعتی و تجاری متخلف درخصوص رهاسازی پسماند، به مراجع ذی‌ربط جهت برخورد قانونی معرفی گردیده‌اند.
شهردار منطقه۴ در پایان ضمن اشاره به انجام اقدامات ویژه برای پیشگیری از بیماری سالک در شهرک‌های مذکور عنوان کرد: منطقه ۴ برای پیشگیری از شیوع این بیماری اقدام به آهک‌پاشی در کانون‌های رشد سالک و اطلاع‌رسانی راه‌های مقابله با بیماری سالک از طریق نصب بنر و توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی کرده است.


برگزاری پنجمین المپیاد ورزشی بانوان محلات منطقه6
شهردار منطقه ۶ شهرداری مشهد از برگزاری پنجمین دوره المپیاد ورزشی بانوان در این منطقه‌ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، قاسم زوکی‌نژاد با اعلام این خبر افزود: با توجه به ضرورت گسترش و توسعه ورزش همگانی و پر کردن اوقات فراغت بانوان این منطقه، معاونت فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلفی در قالب مسابقات ورزشی، جشنواره‌های تفریحی و کلاس‌های ورزشی در رشته‌های مختلف کرده است تا به این شکل انگیزه شرکت در فعالیت‌های بدنی را افزایش دهد و نوجوانان و جوانان را به داشتن بر‌نامه‌های مبتنی بر سلامت جسم و روان در زندگی روزمره تشویق کند.وی تصریح کرد: در همین راستا پنجمین دوره المپیاد ورزشی بانوان در 17 رشته مختلف همچون فوتبال، فوتسال، هندبال، اسکیت و... در رده‌های نوجوانان، جوانان، میانسالان‌ و پیشکسوتان و به دو صورت تیمی و انفرادی برگزار خواهد شد.گفتنی است این مسابقات از 1‌تیر‌ماه الی20 بهمن‌ماه ادامه دارد و اولین مسابقات این دوره در رشته هندبال و با حضور بانوان پیشکسوت در سالن کوثر بر‌گزار خواهد شد. همچنین تیم هندبال بانوان این منطقه قهر‌مان مسابقات محلات مشهد در سال گذشته شده است.


کاشت بیش از ۷۰۰ هزار گل فصلی
در منطقه 2 شهرداری مشهد
شهردار منطقه ۲ مشهد گفت: در راستای حفظ و تعادل محیط زیست شهری و ارتقای سلامت شهروندان منطقه، بیش از ۷۰۰ هزار بوته گل فصلی در سطح منطقه کاشته می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 2 مشهد، محمدرضا قلندر اظهار کرد: امور فضای سبز شهرداری منطقه 2 از ابتدای اردیبهشت ماه به کاشت گل‌های فصلی و درخت در معابر، میادین، آیلندها و بوستان‌های سطح منطقه اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه کاشت گل، درخت و احداث فضای سبز در سلامت روحی شهروندان تاثیرگذار است، اظهارکرد: تعداد ۲۷۰ هزار بوته گل فصلی و ۳۰۰ اصله درخت از اول اردیبهشت ماه تاکنون در سطح منطقه کاشته شده است.قلندر با بیان اینکه ۲۰۰ اصله درخت و ۴۳۰ هزار بوته گل دیگر تا ابتدای تیرماه در سطح منطقه کاشته خواهد شد، افزود: این تعداد گل در میادین شهدا، توحید، فردوسی، جانباز و بوعلی و همچنین بلوارهای فردوسی، خیام، سه‌راه کاشانی، فرامرز عباسی و... کاشته خواهند شد.

ترمیم و گسترش فضای سبز منطقه ۵ در آستانه تابستان
شهرداری منطقه5 در آستانه فصل تابستان و با توجه به اینکه در تابستان زائران در این منطقه حضور می یابند، اقدام به گسترش فضای سبز این منطقه کرده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، شهردار این منطقه گفت: در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۲۰ مورد بازپیرایی نهال‌های موجود در سه ناحیه این منطقه صورت گرفته و ۴۰ مورد بازپیرایی درختچه‌های زینتی نیز انجام شده است.
حسن هدایتی گفت: در این راستا بیش از 560 مترمربع چمن در سطح منطقه کاشته شده و بیش از 2000 مترمربع از چمن‌های موجود در سطح منطقه نیز بازپیرایی شده است.
وی افزود: به منظور زیباسازی منظر منطقه ۳۰۰ مترمربع گل‌ و۳۰۰ مترمربع گل‌ فصلی دائمی کاشته شده است و ۲۸۰ متر مربع از گل‌های فصلی کاشته شده نیز بازپیرایی شده است. همچنین بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سبز موجود در این منطقه به وسیله آبیاری مکانیکی سیراب شده است.
شهردار منطقه 5 در پایان گفت: شهرداری این منطقه در مجموع بیش از 200 هزار مترمربع چمن موجود در سطح منطقه را نگهداری کرده است و بیش از یک هزار و پانصد اصله درخت و بیش از 28 هزار متر طول از پرچین‌های سطح منطقه را هرس کرده است.