انتقال کارخانه به داخل کشور در انتظار مشوق
*منصور و ناصر الیاسی : وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی حمایت از صنعت و صنعتگربا توجه به میلیاردها تومان سرمایه گذاری در جهت جایگزینی تاسیسات تولیدی این شرکت در شهرک صنعتی پرند با مجموعه ترکیه، باید به کمک ما بیاید و مانع از هرز رفتن این سرمایه گذاری شود تاسیسات تولیدی شرکت البسه سیرنگ منتخب مقارن با روز ملی صنعت مورد بازدید یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و خبرنگاران رسانه‌های مختلف قرار گرفت.
منصور و ناصر الیاسی برادران و مدیران شرکت البسه سیرنگ منتخب که صاحب امتیاز برند بین المللی LC MAN است در این دیدار با اشاره به اینکه تحولات چند سال اخیر از جمله تشدید تحریم ها و قفل شدن نظام بانکی و نوسان ارز، روند راه اندازی این مجموعه را به دست انداز انداخته از برنامه ریزی برای راه اندازی خط تولید کت و شلوار این شرکت طی ۲ ماه آینده خبر داد.
تاسیسات تولیدی البسه سیرنگ منتخب در زمینی به مساحت یک هکتار و فضای سرپوشیده ای حدود 9 هزار متر مربع در شهرک صنعتی پرند قرار گرفته و یکی از معدود تولیدکنندگان پوشاک در ایران است که تاسیسات تولیدی خود را منطبق با استانداردهای روز دنیا طراحی و اجرا کرده است.
در حالیکه برآورد هزینه ها در این شرکت براساس دلار ۸۰۰ تومانی در سال ۸۶ انجام شده بود جهش قیمت دلار از سال ۸۹ موجب شد روند تجهیز شرکت کند شود. تجهیزات شرکت که عموما غیر وطنی هستند باید با قیمتهای جدید دلار تهیه می شدند در حالیکه در بودجه بندی اولیه این تفاوت قیمت دیده نشده بود .
برادران الیاسی به عنوان سرمایه گذاران البسه سیرنگ منتخب سابقه ای 30 ساله در صنعت پوشاک دارند و طی 3 دهه اخیر از فعالان این صنعت در ترکیه بوده اند. ثبت برند ال سی من به عنوان برندی بین المللی و عرصه محصولات با کیفیت در ترکیه و سایر کشورها از جمله امتیازات این برند است که اکنون می رود تا در ایران دوباره سر برآورد.
الیاسی با تاکید بر اینکه همیشه مترصد انتقال ساز و کار تولید به داخل ایران بوده از برنامه ریزی برای جایگزینی تاسیسات تولیدی پرند با مجموعه ترکیه و تهیه و تامین سفارش های برون مرزی در این تاسیسات نام می‌برد و از مشکلاتی که سد راه آنان شده و روند تکمیل شرکت را به دست انداز انداخته ابراز ناخرسندی می کند.
در حالیکه قرار بود براساس برنامه اولیه مجموعه پرند روزانه 2000 شلوار و 2000 عدد پیراهن مردانه به علاوه 1500 دست کت و شلوار تولید کند مشکلات ناشی از جهش قیمت دلار موجب شد روند تامین ماشین آلات عملا متوقف شود . تاجایی که برادران الیاسی با حداقل کمک دولتی ها موفق به تامین ماشین آلات شلوار و پیراهن شده و سپس با سرمایه شخصی حاصل از فروش مایملک خود ماشین آلات لازم برای تولید روزانه 300 دست کت و شلوار را وارد کشور کردند که در مرحله نصب قرار دارند.براساس اظهارات برادران الیاسی با راه اندازی فاز 2 برای تولید روزانه 300 دست کت و شلوار مجموع نیروهای شرکت به 400 نفر بالغ می شود در حالیکه در صورت تامین نقدینگی برای راه اندازی خطوط کامل تولید روزانه 1500 دست کت و شلوار حجم اشتغالزایی به یک هزار نفر می رسد.
هرچند به گفته او بانک ملی با ال سی من همکاری خوبی داشته اما تلاش ها برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به در بسته خورده و این شرکت همچنان در پیچ و خم اداری استفاده از منابع مالی دولتی است.آنها ابراز امیدواری کردند وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی حمایت از صنعت و صنعتگر اقدامی جدی جهت کمک به تکمیل تاسیسات تولیدی ال سی من انجام دهد و مانع از هرز رفتن میلیاردها تومان سرمایه گذاری در این شرکت شود.