تمرکز بر امنیت سهامداران  در سال جدید
امیر‌هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران تحولات پیش‌روی اقتصاد جهانی به‌گونه‌ای است که در ابعاد مختلف بخصوص از نظر اقتصادی، فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای اقتصاد ایران به‌دنبال دارد. از جمله این فرصت‌ها می‌توان به بهبود شرایط نسبی اقتصاد جهانی و خروج تدریجی از دوران رکود اقتصادی و همچنین تغییر تدریجی مرکز ثقل رشد اقتصادی جهان به سمت کشورهای نوظهور و افزایش حجم مبادلات آنها در تجارت جهانی و بخصوص تقاضای انرژی در دو دهه پیش رو اشاره کرد. از سوی دیگر برخی شرایط اقتصاد ایران طی سال‌های گذشته از قبیل رکود تورمی، نامناسب بودن فضای کسب‌و‌کار، کاهش سرمایه‌گذاری خارجی و عدم اتصال فناوری و دانش فنی برتر به تولید داخلی، موجب خلق گفتمانی گره‌گشا در ابعاد مختلفی از اقتصاد ایران شد.
متغیرهای کلان اقتصاد سال 93 را سالی آرام و به دور از هرگونه تنشی پیش‌بینی می‌کنند که بدین ترتیب همین اهداف در بازار سرمایه نیز دنبال خواهد شد. در سال جدید به دلیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی و استقبال از سرمایه‌گذاری‌های جدید و بین‌المللی در بازار سرمایه باید بر بحث امنیت سرمایه‌گذاران تمرکز بخشیده شود و این موضوع مورد تاکید تمامی سود این بازار سرمایه قرار گیرد که در این راستا راه‌اندازی بازار آتی امروز در جهت پوشش ریسک بهترین اقدام خواهد بود.
بازار سرمایه در سال ۹۳ نوسانات غیرمنتظره چه از جنبه مثبت و چه منفی نخواهد داشت و در واقع بازاری متعادل با شیب ملایم خواهیم داشت؛ قطعا اتفاقات هیجانی و ریسک‌های بالای سال ۹۲ برای تمام ارکان بازار سرمایه از قبیل سرمایه‌گذاران، حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و در کل تمامی بازار تکرار نخواهد شد و بازاری آرام در انتظار سرمایه‌گذاران خواهد بود تا بدین ترتیب این دسته از فعالان با خیالی آسوده وارد سال جدید شوند.