دنیای اقتصاد: عضو انجمن بتن ایران گفت: بانک‌ها مدت‌ها است به بهانه‌های مختلف از اعطای تسهیلات جلوگیری می‌کنند، این در حالی است که واحدهای تولیدی با مشکل کمبود نقدینگی روبه‌رو بوده و نیاز به تسهیلات دارند.

مهدی بکائی با اشاره به وضعیت بازار مصالح ساختمانی اظهار کرد: به آینده صنعت بتن بسیار خوش‌بین هستیم زیرا این صنعت پایه بسیاری از صنایع است. وی ادامه داد: در همه محصولات مشکلی به نام کالای تقلبی وجود دارد اما این موضوع در صنعت بتن مشهودتر است.

عضو انجمن بتن ایران تصریح کرد: هر جا مدیریت کنترل به میزان کافی نباشد با ارائه کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت روبرو می‌شویم. بکائی با اعلام اینکه برای مبارزه با مصالح ساختمانی تقلبی نیاز به هماهنگی بیشتری است اضافه کرد: نیاز است سازمان نظام مهندسی، استاندارد و دیگر نهادهای مسئول با هماهنگی بیشتر از ورود این محصولات به بازار و عرضه آنها جلوگیری کنند. وی تصریح کرد: صنعت بتن با مشکلاتی روبه‌رو است، یکی از این مشکلات وجود کارگاه‌های غیرمجاز و بدون مجوز است که اقدام به تولید محصولات بی‌کیفیت کرده و یا تخلفاتی همچون کم‌فروشی انجام می‌دهند.

رئیس اتحادیه بناهای پیش ساخته بتنی اصفهان گفت: متاسفانه سازمان صنعت، معدن و تجارت به صدور مجوزهای بی‌رویه برای واحدهای صنعت بتن ادامه می‌دهد و همین موضوع باعث بروز مشکلات زیادی برای این صنعت شده است.

بکائی اظهار کرد: با شرایطی که پیش می‌رویم هر روز یکی دو کارگاه جدید به این صنعت وارد می‌شوند، تعداد بالای کارگاه‌ها خود باعث رقابت در قیمت می‌شود و در این شرایط برخی کارگاه‌ها سعی می‌کنند با کاهش کیفیت کاهش قیمت دهند و مشتریان خود را افزایش دهند که کاری بسیار خطرناک است. وی در ارتباط با موضوع تسهیلات بانکی تاکید کرد: بانک‌ها مدت‌ها است به بهانه‌های مختلف از اعطای تسهیلات جلوگیری می‌کنند، این در حالی است که واحدهای تولیدی با مشکل کمبود نقدینگی روبرو بوده و نیاز به تسهیلات دارند.