مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تبریک هفته تعاون گفت: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را کرده است تا رجوع تعاون یا فرهنگ تعاون در جامعه ترویج پیدا کند.


کامران اصغری با اشاره به وجود ۱۳ هزار تعاونی در این استان خاطرنشان کرد: غالب این تعاونی‌ها فعال و البته بخشی نیز نیمه‌فعال و راکد هستند. اصغری با اشاره به سیاست تقویت تعاونی‌ها از سوی دولت گفت: دولت از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست تا موانع ادامه فعالیت‌ تعاونی‌ها را بردارد و از این رو به دنبال رفع مشکلات تعاونی‌ها در مازندران هستیم.

وی ادامه داد: تعاونی‌های نیمه‌فعال نیز باید هدایت و راهنمایی شوند تا به ظرفیت اصلی خود بازگردند و آن‌تعداد از تعاونی‌هایی که راکد و غیرفعال هستند باید ساماندهی شوند تا فعالیت خود را از سر گیرند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه دولت در نظر دارد تا تعاونی‌های با کیفیت تشکیل شود، اظهار کرد: سخت‌گیری‌های امروز به دلیل ضرورت فعال شدن تعاونی‌ها است تا دیگر تعاونی‌های راکد در کشور نداشته باشیم. اصغری، مهم‌ترین موضوع در صدور مجوز تعاونی‌ها را کیفیت کار دانست و افزود:

امروز به دنبال کمیت نیستیم و کیفیت مهم‌ترین مسئله مدنظر در صدور مجوزها است. این مسئول خاطرنشان کرد: نگاه به تعاونی‌ها نگاهی همه‌جانبه در اقتصاد کشور است به طوری که در تمامی حوزه‌ها از جمله، کشاورزی، صنعت، گردشگری و سایر حوزه‌ها، تعاونی‌ها نقشی اثرگذار دارند. اصغری متذکر شد: مقوله آموزش یکی از کارهای مهم مدنظر در حوزه تعاونی‌ها است تا ساختار اصلی و قوانین تعاونی‌ها به خوبی تشریح شود و همچنین آموزش‌های تخصصی در حوزه کار تعاونی‌ها نیز صورت گیرد. وی گفت: در مراسم هفته تعاون، 30 تعاونی برتر تجلیل شدند که از این تعداد هفت تعاونی، برتر ملی هستند.