129 طرح سرمایه گذاری؛ برای سرمایه‌گذاران خارجی
دنیای اقتصاد: استاندار اصفهان با اشاره به اینکه معضل آلودگی اصفهان امروز تا حدودی از اولویت نخست استان خارج شده است، گفت: 129 طرح استان اصفهان با داشتن استانداردهای بین المللی با اعتباری بالغ 14.14 میلیارد یورو آماده واگذاری به سرمایه گذاران خارجی است.


استاندار اصفهان، در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، خبر امیدوار کننده ای داشت که حاکی از ۱۴ میلیارد یورو سرمایه گذاری در استان، بعد از برجام بود، وی گفت: طی ۶ ماه گذشته ۴۶ هیات بازرگانی، اقتصادی با جمعیتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر به اصفهان آمدند و سرمایه گذاری در استان ما را ارزیابی کردند که در هیچ یک از استان های کشور چنین استقبالی صورت نگرفته است. زرگرپور افزود: طی ۶ ماه گذشته با انجام کار فشرده ای در بخش دولتی و غیردولتی، ۱۲۹ طرح سرمایه گذاری را با اعتباری بالغ بر ۱۴.۱۴ میلیارد یورو آماده کردیم.

استاندار ادامه داد: این طرح ها یا تکنولوژی‌بَر، یا نیازمند تکنولوژی های نو برای بازسازی در راستای کاهش آلودگی هوا و یا طرح های زیربنایی شهری مثل سد بهشت آباد و قطار سریع السیر هستند که نیازمند منابع خارجی بوده چرا که با منابع داخلی زمان اجرای آنها طولانی خواهد بود. وی با اشاره به صنعتی و یا فراصنعتی بودن استان اصفهان، بیان داشت: بیشتر سرمایه گذاری هایی که قرار است صورت گیرد باید با شرایط استان هماهنگی داشته باشد.

زرگرپور افزود: در حال حاضر این طرح ها آماده شده و در اجلاس مشترک استانداران و سفرا که هفته گذشته در تهران برگزار شد، اصفهان تنها استانی بود که طرح های قابل سرمایه گذاری خود را آماده کرده بود و تقریبا کلیه سفرا از ما خواستند تا نسخه ای از طرح های استان را برای بررسی به آنها بدهیم. وی با تاکید بر اینکه طرح ها باید دارای استانداردهای بین المللی باشد، افزود: متاسفانه برخی از شرکت ها این دانش را ندارند بنابراین اتاق بازرگانی با گرفتن مشاوری بین المللی، تمام ۱۲۹ طرح موجود را با مدارک استاندارد برای ارائه به سرمایه گذار خارجی آماده کرده است