لزوم بهره‌برداری هر چه سریع‌تر ایستگاه‌های مرکزی مترو
دنیای اقتصاد: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شهرداری باید به سرعت و با کیفیت بالا دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب را هر چه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برساند.

رضا امینی با اشاره به ترافیک ایجاد شده در مرکز شهر گفت: در ابتدا از مردم عذر‌خواهی می‌کنم به دلیل اینکه در اثر اقدامات عمرانی شهرداری بعضا معیشت آنها و تردد‌های عمومی آنها مورد آسیب جدی واقع می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: قطار شهری اصفهان یکی از این ملزومات است که سال‌ها به عنوان یک طرح ملی مطرح بوده و بیشتر به یک رویا تبدیل شده است.امینی تصریح کرد: اواخر شهریور ماه سال جاری شاهد بهره‌برداری از فاز نخست خط یک قطار شهری اصفهان هستیم، البته با یک سری محدودیت‌های خاصی که اجتناب‌نا‌پذیر است و اقتضائات فنی طرح می باشد.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع سبب شده که برای استفاده بهتر از باقیمانده خط نخست متروی اصفهان شاهد بسته شدن چهارباغ عباسی باشیم، ادامه داد: البته از مدت‌ها پیش به لحاظ کارشناسی گفته می‌شود که چهار‌باغ عباسی باید به یک پیاده‌راه تبدیل شود و یک دولت‌خانه صفوی به عنوان یک محور تاریخی را از عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی مبرا کنیم و این محور به منطقه جاذب گردشگری شهر اصفهان اختصاص پیدا کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر درصدد ایجاد توسعه در اصفهان هستیم باید با حداکثر توان، حداقل زمان و حداقل هزینه‌ها پیش برویم تا هر چه سریع‌تر دو ایستگاه مهم میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب اسلامی به بهره‌برداری برسد تا هفت، هشت کیلومتر پس از رود‌خانه زایند‌ه رود را در خط یک قطار شهری بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار‌های عمرانی ایستگاه‌های خط یک قطار شهری اصفهان به پایان رسیده و منتظر اتمام عملیات این دو ایستگاه هستیم، ادامه داد: متاسفانه عملیات عمرانی این دو ایستگاه دیر آغاز شده اما شهرداری باید به سرعت و با کیفیت بالا دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب را هر چه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برساند.