لزوم تسریع در روند بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی
فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در حوزه احیاء بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی باید به تدوین نقشه راه در این بخش منجر شود. علیرضا رشیدیان در جلسه شورای راهبردی معماری و شهرسازی منطقه ثامن مشهد که با حضور دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری همراه بود، اظهار کرد: باید از فرصت به‌وجود آمده در راستای به سازی و نوسازی بافت فرسوده پیرامونی حرم مطهر رضوی، استفاده کرد. وی با اشاره به وجود مضجع شریف رضوی در مشهد مقدس و ورود زائران داخلی و خارجی، افزود: توسعه این بافت و مناطق پیرامونی آن باید متناسب با جایگاه فرهنگی، معنوی و رویکرد تعمیق فرهنگ زیارت صورت پذیرد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طرح نوسازی و به‌سازی بافت فرسوده حرم مطهر رضوی تنها یک طرح شهری نیست و یک پروژه بزرگ فرهنگی محسوب می‌شود، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های فنی و مهندسی مبتنی بر سبک معماری اسلامی و ایرانی در این راستا استفاده کنیم.
رشیدیان با اشاره به اینکه در شرایط مطلوبی به لحاظ پیشرفت فیزیکی طرح نیستیم، تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و اجماع نظرات، روند بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر تسریع شود.
معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی نیز چالش جدی در ساخت‌وسازهای اطراف حرم مطهر را تناسب نداشتن آن با متقاضیان دانست و افزود: اجرای پروژه‌ها در این محدوده نباید تنها با نگاه اقتصادی صورت پذیرد.
پیروز حناچی بر استفاده از خرد جمعی، یکپارچگی در اجرای طرح‌ها و مدیریت ویژه در این بافت تاکید کرد.