اخبار کوتاه - ۲ شهریور ۹۴
آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بدو ورود به مشهد:
ان‌شاالله مسأله توافق به نتیجه خوبی برسد و مشکلات کشور حل شود
فارس- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهم‌ترین خواسته کنونی‌ام از امام رضا(ع) این است که ان‌شاالله مسأله توافق هسته‌ای به نتیجه برسد و مشکلات کشور حل شود.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در بدو ورود به مشهد در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد اظهار کرد: نخستین هدفم از سفر به مشهد زیارت حرم مطهر رضوی است که این امر جزو آرزوهای هر شیعه است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این سفر بعضی از دوستان را می‌بینیم و کارهایی که در طول سال به ذهنمان رسیده است، با دوستان از جمله آیت‌الله واعظ‌ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و همچنین استاندار خراسان رضوی مطرح می‌کنیم. وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مهم‌ترین خواسته‌اش از امام رضا(ع) گفت: چیزهای زیادی را از امام رضا(ع) می‌خواهم که مهم‌ترین خواسته‌ کنونی‌ام این است ان‌شاالله مسأله توافق به نتیجه خوبی برسد و مشکلات کشور حل شود و مردم بتوانند راحت زندگی کنند.

همزمان با هفته دولت؛
۷۵۱ پروژه در خراسان رضوی
افتتاح و بهره‌برداری می‌شود
مهر- استاندار خراسان رضوی از افتتاح و بهره‌برداری تعداد ۷۵۱ پروژه با اعتبار ۷۷۸ میلیارد و ۸۴۸ میلیون تومان در هفته دولت امسال خبر داد.
علیرضا رشیدیان با اعلام اینکه تعداد ۷۵۱ طرح در هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از این تعداد پروژه ۲۶ طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت با اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بیشترین سهم اعتباری و جهاد کشاورزی استان با ۱۳۵ پروژه بیشترین حجم به لحاظ تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بیش از 2300 واحد مسکونی مسکن مهر در شهر جدید گلبهار با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان نیز طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. وی تاکید کرد: علی‌رغم کاهش بودجه‌های عمرانی به دلیل جنگ نفت، با تدابیر اتخاذ شده و کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و تمرکز بر درآمدهای مالیاتی، تخصیص اعتبارات عمرانی وضعیت مناسبی دارد.

واحدهای گردشگری متخلف در خراسان رضوی
2،7 میلیارد ریال جریمه شدند
ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: واحدهای گردشگری متخلف در این استان طی یک ماه گذشته بیش از ۲،۷ میلیارد ریال جریمه شدند.
سید جواد موسوی افزود: طی یک ماه گذشته 40 واحد متخلف در حوزه گردشگری دو میلیارد 729 میلیون و 325 هزار ریال جریمه شدند. وی اظهار کرد: این میزان جریمه در قالب 490 بازدید مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره اماکن و بهداشت صادر شده است.
موسوی گفت: درج نشدن قیمت مصوب، عدم‌نصب پروانه کسب، گران‌فروشی و افزایش غیرمنطقی بهای خدمات از مهمترین تخلفات صورت گرفته از سوی واحدها و تاسیسات گردشگری متخلف بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: در بازدیدهای مزبور 200 اخطار نیز داده شده و 135 واحد متخلف و فاقد مجوز هم پلمپ شده است.

اهداف تالار بورس خراسان رضوی
محقق نشده است
ایسنا- مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار گفت: علی‌رغم پتانسیل بالای مشهد برای حضور در بورس، اهداف تالار اختصاصی بورس محقق نشده است.
حسن رضایی‌پور با اشاره به اینکه بیش از یک سال از افتتاح تالار اختصاصی بورس در خراسان رضوی می‌گذرد، اظهار کرد: متاسفانه اهدافی که برای این طرح درنظرگرفته شد تاکنون محقق نشده است. وی با بیان این که تالار معاملاتی آتی بورس به دلیل کاهش ناچیز محصول مورداقبال قرار نگرفت، گفت: با همکاری بورس کالا و ارائه سامانه جدید امیدواریم بتوانیم فعالیت بیشتر کالاهای فیزیکی را در شهرستان‌ها داشته باشیم.
رضایی‌پور اضافه کرد: بورس کالا معاملات را از طریق سامانه‌ای که تنها در تهران متمرکز است، انجام می‌دهد اما این سامانه جدید قابلیت نصب در دفاتر کارگزاری‌ها را دارد. وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه در شهرستان‌ها و مخصوصا شهرهای بزرگی مثل مشهد مشتریان مستقیما از دفاتر کارگزاری‌ها سفارش خرید و فروش را به بورس اعلام می‌کنند.

400 هزار میلیارد ریال سرمایه جاری
200هتل در دست ساخت در مشهد است
ایرنا- رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: این میزان سرمایه در کشور بی‌سابقه است و نشان از ظرفیت و جایگاه مشهد در عرصه صنعت گردشگری دارد.
محمد قانعی با بیان اینکه هر هتل بالغ بر یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دارد، اظهار کرد: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در بخش اقامتی کشور از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد .وی افزود: بیش از 52 درصد واحدهای اقامتی کشور در مشهد قرار دارند که در این میان هتل‌ها نیز سهم زیادی در ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی ایفا می‌کنند.
رئیس اتحادیه هتلداران استان اظهار کرد: بهره‌برداری از هر هتل برای ۸۰ تا ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند ضمن اینکه هر هتل به حداقل ۲۰۰مسافر ارائه خدمات دارد. وی گفت: هم اکنون حدود ۲۰۰ هتل در مشهد ارائه خدمات دارد که سرمایه فعال این تعداد هتل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.