صدور ضمانت‌نامه تا سقف 3 میلیارد تومان

دنیای اقتصاد- نشست معرفی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با حضور معاونت مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشور، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، نماینده دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، نماینده سازمان جهاد کشاورزی، کلیه بانکهای طرف قرارداد صندوق، تشکل‌های صنعتی و مدیران عامل شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی برگزار شد.

معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: تولید و اشتغال دو رکن مهم و اساسی کشور است و در شرایط تحریم سنگینی که در گذشته وجود داشت شرایط مناسبی نبود، ولی با تلاش‌های دولت تدبیر و امید مسائل بین‌المللی و اقتصادی بهبود یافته و برای رونق هرچه بیشتر استان خراسان رضوی همت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی این استان را می‌طلبد. احمد مرادی افزود: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به تأمین مالی صنایع کوچک، تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با اکثر بانک‌های کشور بسته و به امضا رسیده است. وی ادامه داد: صدور ضمانت‌نامه در این صندوق با توجه به نیاز صاحبان صنایع تا سقف ۳ میلیارد تومان صادر و در آینده‌ای نزدیک به ۵ میلیارد تومان در راستای کمک به صنایع انجام خواهد شد.

مرادی عنوان کرد: صندوق آمادگی کامل دارد که با همکاری دستگاه‌های استانی تمام فعالیت واحدهای صنعتی را شناسایی و در جهت کمک به آنها همانطور که در اساس‌نامه این صندوق پیش‌بینی شده در خصوص صدور ضمانت‌نامه کمک کنیم و جایی که بانک‌ها و بنگاه‌های مالی نمی‌توانند کمک کنند ما پوشش دهیم و واحدهای صنعتی را به یک توسعه پایدار برسانیم. معاونت مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌هایی که صندوق صادر می‌کند دقیقاً مانند بانکهاست و در حال حاضر ۷۰ درصد وثایق را در مناطق برخوردار و ۸۵ درصد را در مناطق کمتر برخوردار تضمین می‌کند تا بخش اقتصادی استان یاری و رونق منطقه را داشته باشد.

لزوم توجه به روستاها و جلوگیری از حاشیه‌نشینی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: در بحث توسعه روستایی نگاه دولت دقیق و برنامه‌ریزی شده در حال انجام است و باید کاری کنیم که موثرترین کار را در حوزه روستایی داشته و از طرح‌های این صندوق در جهت توسعه بخش صنعت و اشتغال‌زایی روستاها استفاده کنیم. وحید قربانی بیان کرد: سیاست‌های دولت تدبیر و امید متنوع سازی اقتصادی در همه مناطق است و باید روی بحث صنایع کوچک و خدماتی کار کنیم تا روستاها خودشان به تولید بپردازند و حاشیه‌نشینی در شهرها بوجود نیاید و در همین خصوص مجلس در حال بررسی کمک به روستاهای سراسر کشور است.

صدور 11 میلیاد تومان ضمانت‌نامه برای واحدهای تولیدی خراسان رضوی

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز با اشاره به حمایت ویژه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از صنایع گفت: همانطور که پیش‌بینی کردیم برنامه‌های حمایت از صاحبان صنایع استان در حال انجام است و تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای ۱۷ واحد تولیدی و صنعتی ضمانت‌نامه صادر شده که به صورت مستمر بقیه پرونده‌ها در حال ارجاع به صندوق است.مسعود مهدی‌زاده مقدم تصریح کرد: تسهیلات واحدهای صنعتی که توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ضمانت شده را بانکها پرداخت کرده‌اند و صنعتگران دغدغه در این خصوص ندارند. مهدی‌زاده مقدم ادامه داد: خدمات این صندوق در حوزه‌های مختلف سرمایه ثابت و در گردش، توسعه و خرید مواد اولیه و... ضمانت‌نامه صادر و تضمین می‌شود. وی گفت: تمام دغدغه شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی این است که صنعتگران مشکلی نداشته باشند و با قوت در مسیر رشد و توسعه قدم بردارند و از شرایط مطلوبی که دولت تدبیر و امید برای کمک به صنعت فراهم کرده استفاده کنند.