شهرداری منطقه 5 به استقبال از عید نوروز و بهار می رود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه5، سید حسن حسینی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی شهرداری منطقه 5 در اسفند ماه ، آماده سازی منطقه برای استقبال از بهار و زائرانی است که در این ایام به شهر مشهد مراجعه و در این منطقه سکونت موقت میگزینند.

شهردار منطقه 5، ادامه داد: از جمله دغدغه های اصلی این منطقه می توان به استقبال از زائران و پاکسازی معابر اشاره کرد. نظافت معابر، رنگ آمیزی جداول و دیوارها و... سطح منطقه، زیبا سازی ، جمع آوری نخاله های ساختمانی، مرمت حفاری ها، لغو صدور مجوز حفاری ها از جمله فعالیت‌هایی است که در برنامه این منطقه قرار گرفته است.
حسینی با اشاره به عدم صدور مجوز برای حفاری های غیر ضروری در این ایام عنوان کرد: با توجه به افزایش تردد در ایام نوروز در این منطقه و حضور بسیاری از زائران در این منطقه، محیط منطقه باید به گونه ای آراسته شود که بتوان رضایت شهروندان و زائران را جلب کرد تا بتوانیم زائران حضرت رضا (ع) را با خاطره خوشی از شهر مشهد راهی شهرهای خودشان کنیم. در همین راستا مجوز حفاریهای غیر ضروری لغو شده و سایر حفاریها نیز تا 25 اسفند ماه به پایان خواهند رسید.
وی با اشاره به رنگ آمیزی سطح شهر اظهار کرد: به منظور زیباسازی این منطقه و افزایش ایمنی در تردد در سطح منطقه، 7 هزار متر نرده و 3 هزار متر نیوجرسی در نقاط مختلف نصب خواهد شد.حسینی با اشاره به ضرورت ساماندهی مشاغل مزاحم و پاکسازی معابر در آستانه عید نوروز گفت: اکیپ ویژه ای ایجاد شده است که از ابتدای اسفند ماه آغاز به کار کرده و طی یک هفته به پاکسازی معابر می پردازند. خودروهای فرسوده، گل فروشی های غیر مجاز، رفع اشغال معبر و موارد نا زیبا از جمله پارامترهایی هستند که این اکیپ به پاکسازی آن ها خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: بلوارهایی همچون بلوار وحدت و ولایت از بلوارهایی پرتردد منطقه هستند و عملیات های عمرانی آن ها هرچه زودتر به پایان خواهد رسید تا برای عید نوروز آمادگی کامل برای استقبال از زائران را داشته باشند. همچنین لکه گیری های سایر خیابان ها و بلوارهای سطح منطقه نیز در اسرع وقت به اتمام خواهد رسید.