ماهواره سامان در حال اوج گیری!
* این شرکت از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با کسب رتبه اول برای چهارمین سال پیاپی به عنوان برترین اپراتور SAP کشور برگزیده و معرفی شده است گروه ارتباطات ماهواره‌ای سامان در چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات عمومی انتقال داده‌های ماهواره‌ای به عنوان برترین شرکت (SAP) انتخاب شد و به دریافت لوح و تندیس جشنواره نائل آمد.
در این جشنواره که با حضور دکتر روحانی، رئیس‌جمهور و محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری برگزار شد از شرکت‌های پیشرو در زمینه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات تقدیر به عمل آمد.
شرکت گروه ارتباطات ماهوار‌ه‌ای سامان یکی از هفت اپراتور ماهواره‌ای کشور است که بسترهای ارتباطی لازم برای فعالیت‌های روزمره شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و اجتماعی مختلف در داخل و خارج از کشور را فراهم می‌آورد.
بر اساس اظهارات حسین علیزاده، مدیرعامل شرکت گروه ارتباطات ماهواره‌ای سامان خدمات‌رسانی به حوزه‌های مختلف از فعالیت‌های بانکی، نفتی، تجاری- بازرگانی، صنعتی گرفته تا برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی از ماموریت‌های اصلی گروه ارتباطات ماهوار‌ه‌ای سامان است.
وی گفت: ما فکر می کنیم این حرکت بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات از دو جهت اثرات بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت که امروز پس از برگزاری چهارمین دوره جشنواره فاوا و 4 دوره ارزیابی اپراتور ها و سرویس دهندگان اثرات مثبت این رویداد قابل مشاهده است.
به اعتقاد علیزاده با این حرکت اپراتورها و سرویس دهندگان در یک چالش حرفه ای، تخصصی و کیفی با یکدیگر قرار می گیرند که به رقابتی شدن بازار کمک می کند و کمترین اثر آن تلاش سرویس دهندگان در جهت ارتقاء کمی و کیفی سرویس ها است، دوم اینکه جامعه و مصرف کنندگان به اطلاعاتی دست پیدا می کنند که امکان مقایسه و انتخاب را به آنها می دهد و همین امر باعث واکنش‌های مثبت در رشد سرویس دهندگان می شود .
علیزاده تاکید کرد: خوشبختانه از سال 1389 که جشنواره فاوا آغاز شد هم اپراتور ها و هم مصرف کنندگان نگاه مثبتی به این رویداد داشتند، شرکت هایی که رتبه های مناسبی در هر سال کسب می کنند در طول سال تلاش می کنند این جایگاه را حفظ کنند و آنهائی که در رتبه های پائین تر هستند انگیزه دارند تلاش مضاعفی را در جهت رشد کمی و کیفی بخرج دهند تا نتایج بهتری را کسب کنند.
مدیر عامل سامان ماهواره معتقد است: این گروه در ۴ سال گذشته همواره رتبه اول اپراتور ماهواره کشور را بدست آورده و با تلاش جمعی و هدفمند مجموعه، تلاش نموده همواره این جایگاه را برای سال های بعد نیز حفظ کند، البته نباید فراموش کرد که کسب این جایگاه ارزشمند، دغدغه های بیشتری را به جهت حفظ این جایگاه برایمان به همراه داشته و سبب شده که شرکت نیز با دقت و وسواس بیشتری برنامه های تدوین شده را اجرا نماید.
او یادآور شد: سامان ماهواره علاوه بر کسب عنوان برتر به لحاظ کیفیت سرویس و ارائه خدمات، در حال حاضر از نظر کمی نیز بزرگ ترین شبکه خصوصی ماهواره ای کشور را در اختیار دارد، سرویس دهی به بیش از 10 بانک بزرگ دولتی و خصوصی در سرتاسر کشور با چند هزار شعبه و حضور موفق در عرصه سرویس دهی به شرکت های بزرگ نفتی داخلی و خارجی در قالب شبکه های ارتباطی ماهواره ای در حوزه های اکتشاف، حفاری ، تولید، حمل و نقل و توزیع نفت و گاز درمناطق خشکی و دریائی با پیچیده ترین تجهیزات مخابراتی و ماهواره‌ای افتخار بزرگی است که مرهون اعتماد و اطمینان متقابل مشتریان به سامان ماهواره است.
به گزارش خبر نگار ما، طبق اعلام رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این شرکت با کسب رتبه اول برای چهارمین سال پیاپی به عنوان برترین اپراتور SAP کشور برگزیده و معرفی شده است.
بر اساس این گزارش، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هرسال در راستای حمایت از صنایع داخلی، شناسایی و اقدام به جذب و پرورش نخبگان و استعدادها در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و انتخاب برترین‌های عرصه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور به ارزیابی عملکرد شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ICT با بهره‌گیری از مدل (( الگوی جامع ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب اپراتورهای برتر سرویس‌های فناوری و اطلاعات)) که با الگوبرداری از مدل‌های تعالی در سطح جهانی و ملی تدوین شده است، می پردازد. ارزیابی سالانه اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس الگوی جامع ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب اپراتورهای برتر در ۷ معیار رهبری و مدیریت، فرایندهای سازمانی، منابع و مشارکت‌ها، منابع انسانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد و در ۲۱ زیر معیار انجام شده است. علیزاده افزود: سامان ماهواره یک شرکت پیشرو در عرصه ارتباطات ماهواره‌ای کشور است که در دهمین سالگرد تاسیس با فعالیت بی‌وقفه و بهره‌گیری از منابع انسانی متخصص، خلاق و کارآمد توانسته است با اتکا به ثمره یک دهه تلاش بی‌وقفه و غرورآفرین، بزرگترین شبکه ماهواره‌ای کشور را با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای جهانی در عرصه ارتباطات ماهواره‌ای برای ارائه سرویس‌های انتقال دیتا، صوت و تصویر از طریق ماهواره در قالب شبکه‌های بانکی، نفت و گاز، مدیریت بحران و شبکه‌های اضطراری، تحقیقاتی، آموزشی و تجاری ایجاد کند.
بر اساس اظهارات علیزاده ایجاد شبکه‌های اختصاصی انتقال داده‌ها از طریق ماهواره در داخل و خارج از کشور، ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری ۲۴ ساعته، خدمات طراحی، مشاوره، آموزش، نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های ماهواره‌ای زمینی، دریائی و سیار، ارایه‌ خدمات پهنای‌باند روی ماهواره و دیگر سرویس‌های ارتباطات ماهواره‌ای از جمله خدماتی است که در حال حاضر از طریق سامان ماهواره ارائه می‌شود.
علاوه بر این، تبدیل شدن ارزش هایی چون مشتری مداری و تکریم ذی نفعان به یک باور عمیق و عمومی در مجموعه سامان ماهواره، خدماتی پایدار و قابل اطمینان را برای مشتریان خود در طول بیش از یک دهه فعالیت فراهم آورده است و همواره موفق شده است خدماتی پایدار را در سایه گسترش شبکه ارتباطی خود در داخل و خارج از کشور به مشتریان ارائه دهد و همکاری های بی وقفه ای را با تامین کنندگان و مشتریان ایجاد نماید.گفتنی است شرکت گروه ارتباطات سامان با تعمیق هدف افزایش رضایت مشتریان در حوزه ارتباطات و فناوری به عنوان اولین و تنها شرکت این حوزه در نیمه دوم سال 92 هم موفق به دریافت گواهینامه و تندیس استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان شده بود که با موفقیت جدید این شرکت به نظر می رسد، گروه مذکور مصمم است در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، به عناوین ارزشمند دیگری در این عرصه ها دست یابد.همین رویکردها موجب شده سامان ماهواره در سال‌های اخیر در بسیاری از بخش‌ها به شرکتی پیش‌رو تبدیل شده و جوایز زیادی را در جشنواره‌های ملی و تخصصی بدست بیاورد.
دستیابی به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده خدمات عمومی انتقال داده‌های ماهواره‌ای در چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات آخرین برگ از موفقیت‌های این شرکت است که نویدبخش آینده‌ای روشن برای مدیران و کارکنان این شرکت خواهد بود.

*حسین علیزاده مدیرعامل گروه ارتباطات ماهواره‌ای سامان: کسب موفقیت اخیر گروه با عنوان برترین شرکت در محور شرکت‌های ارائه دهنده خدمات عمومی انتقال داده‌های ماهواره‌ای (SAP )، با توجه به توفیقات قبلی، جایگاه رو به رشد این گروه را در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار ویژه و ممتاز کرده است