خواسته های صنعتگران را در چهارچوب قانون حل کنید
*مهدی میرخانی: در صورتیکه ارگانهای ذیربط خواسته های مشروع صنعتگران را با نگاه حمایتی مورد توجه قرار دهند از سطح مراجعه آنها به ستاد تسهیل و مقامات کشور و استان کاسته می‌شود
در صورتی که همه ارگانهای ذیربط جهت رفع مشکلات صنعتگران با نگاه مساعدت در چهارچوب قوانین عمل کنند، دیگر نیاز به مراجعه آنان به ستاد تسهیل نخواهد بود.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حاشیه برگزاری جلسه مشترک اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس و صنعتگران در شهرک صنعتی عباس آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: طی ۳ سال گذشته با هدف برطرف کردن موانع تولید و کمک به صنعتگران مشکل دار، با ارگانهای خدماتی و سیستم بانکی جلسات ستاد تسهیل در سطح کشور و استان تهران برگزار شده است.
مهندس مهدی میرخانی افزود: این جلسات که اغلب در شهرکهای صنعتی با هدف تسهیل در امور واحدهای تولیدی و پشتیبانی از آنها برپا شده است در برخی مواقع مفید و کارگشا بوده اما در عین حال در بسیاری از موارد بعلت عدم امکان بعضی ارگانها به ویژه بانکها از بازدهی مناسب برخوردار نبوده است.
وی تصریح کرد: از طرفی با توجه به اینکه در تمام جلسات ستاد تسهیل هیچ یک از دستگاههای اجرایی مصوبه ای را بیش از آنچه قانون تعیین نموده مصوب نکرده اند، لذا نظر بنده و سایر کارشناسان همکار در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران آن است که لازم است در کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط با صنعت یکسو نگری حاکم گردد تا از سطح مراجعه صنعتگران شاکی به جلسات ستاد تسهیل کاسته شود.
میرخانی خاطر نشان ساخت: خواسته های قانونی صنعتگران زمانی که با پیگیری زیاد تحقق پیدا نمی کند در قالب اعتراض و نامه نگاری به مسئولان ارشد کشور تجلی پیدا می کند که درصورت با توجه به این نکات و توجیه ارگانهای ذیربط نیازی به ستادهای تسهیل نخواهد بود.