شاید شما هم جزو کسانی باشید که خانه‌تان را به مدت طولانی برای فروش گذاشته اما تاکنون موفق به فروشش نشده باشید. با توجه به رکود مسکن اگر می‌خواهید خانه‌تان را سریع‌تر به فروش برسانید باید تغییرات جدی برای واحد مسکونی خود ایجاد کنید.

1 ـ رنگ: به دورو برتان نگاه کنید، دلتان از دیوار‌های رنگ و رورفته و از مد افتاده گرفته است. با یک پوشش تازه از رنگ به خانه جان دهید. حتی اگر خانه‌تان را به تازگی رنگ کرده‌اید می‌توانید با یک پالت رنگ جدید به خانه رنگ و روی بهتری ببخشید.

2 ـ بهبود روشنایی: بدون تردید خانه شما مملو از لامپ‌های کم نور و تاریخ گذشته است لامپ‌ها که عتیقه‌جات نیستند پس سریع‌تر آنها را نونوار کنید. حتی اگر توانایی هزینه بالاتر دارید روشنایی خانه را به سیستم‌های مدرن و کنترل از راه دور مجهز کنید. مطمئن باشد هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل ایده‌های جدید و مدرن مقاومت کند.

3 ـ دور ریختنی‌ها: اگر محل کار یا خانه را با مبلمان برای فروش گذاشته‌اید، نگاه متفاوتی به اثاث داشته باشید و یادتان باشد هیچ خریداری به دنبال وسایل کهنه شما نیست. به گوشه و کنار خانه نگاه کنید تمام وسایل کهنه و مندرس را به بیرون انتقال دهید.

4 ـ حمام و آشپزخانه فراموش نشود: حمام و آشپزخانه زیبا کمک می‌کند تا شما سریع‌تر خانه را بفروش برسانید. تردید نکنید و تمام کاشی‌ها و موزاییک‌های کهنه و شکسته را با کاشی‌های نو جایگزین کنید. اگر دیوار‌ها نیاز به رنگ‌آمیزی و نورپردازی دارد معطل نکنید، پرده‌های حمام را تعویض کنید و چند گلدان زیبا و ارزان را در گوشه و کنار حمام، آشپزخانه قرار دهید.

5 ـ نگاهی به پرده: هیچگاه پنجره‌های خانه را بدون پرده رها نکنید، شما می‌توانید با پارچه‌های بسیار ارزان یک پوشش فانتزی به پنجره‌ها بدهید. قرار نیست این پرده‌ها لوکس و گران باشد. فقط می‌خواهیم جلوه پنجره‌ها را بیشتر نشان دهد.

6 - راز آینه: اگر می‌خواهید اتاق کوچک و دلگیر شما روشن و بزرگ به نظر برسد از آینه استفاده کنید. اتاق تاریک با یک آینه قدی روشن‌تر و زیبا‌تر جلوه می‌کند. درست روبه‌رو در ورودی آینه قدی آویزان کنید.

7 ـ به روزرسانی: نصب آیفون تصویری، صندوق پستی و دستگیره‌‌های جدید می‌تواند قیمت خانه را اندکی افزایش دهد. تمام فلزات نیکلی رنگ و رورفته را با استیل یا برنز تعویض کنید تا جایی که می‌توانید لوله و شیرآلات قدیمی آهک گرفته را تمیز و براق کنید.

8 ـ کف‌پوش: اگر کف‌پوش خانه لمینت یا پارکت است با اندکی روغن مخصوص به این کف‌پوش‌ها جلا ببخشید. پارکتی که درخشان و تمیز باشد، نظرها را به خود جلب می‌کند.