ارتباط تنگاتنگ تعاون  و توسعه اقتصادی
با عنایت به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و همزمانی آن با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی معظم له، میزان مسئولیتی که متوجه متولیان بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی است، سنگین تر شده است.
البته از بخش تعاون کشور به جهت فرابخشی و مردمی بودن آن، هم به لحاظ اقتصادی و نیز با عنایت به وجهه فرهنگی آن در راستای تحقق شعار سال و محقق شدن اقتصاد مقاومتی در کشور انتظار دوچندان است.
در همین راستا، اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی بخش مردمی تعاون و بر اساس وظایف و رسالت ذاتی خود سعی در توسعه صادرات غیر نفتی و رونق تولید داخلی و نیز رساندن سهم بخش تعاون به جایگاه واقعی آن در اقتصاد ملی دارد که برگزاری نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی در همین زمره است. برگزاری موفق نمایشگاههای مختلف در حوزه صنعت ساختمان یکی از فعالیت های اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر بوده که برپایی نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش در سال جاری و دوره گذشته نیز از این قبیل است.
امور نمایشگاهی اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که اعلام کند، توانسته است دهمین دوره نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش را با افزایش قابل توجهی به لحاظ کمی و کیفی و با جذب حداکثری شرکتها و بنگاههای فعال داخلی و خارجی، با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش برگزار کند.
از ویژگی های دهمین دوره نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش که با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی در وسعتی بالغ بر ۴۰۰۰ مترمربع فضای مفید در جزیره مرجانی کیش برگزار می شود، علاوه بر رشد ۲۰ درصدی فضای نمایشگاهی می توان به حضور شرکتهای منتخب در تمامی گروه های کالایی صنعت ساختمان ، نشریات تخصصی این حوزه و برگزاری همایش تخصصی سازمان نظام کاردانی در طول دوره نمایشگاه دهم اشاره کرد.
در برگزاری این نمایشگاه علاوه بر مد نظر قرار دادن اهداف آن از جمله ، توسعه و گسترش سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان سازی کشور ،کمک به رونق ساخت و ساز و عمران منطقه آزاد کیش، توسعه سرمایه گذاری و ارائه آخرین پیشرفت های روز این صنعت با استفاده از ظرفیت ها و تهسیلات ویژه منطقه آزاد ، به مقوله فرهنگ سازی در راستای شعار سال نیز توجه شده است.
زیرا سنگ بنای اول در هر کسب و کار و تخصصی باید آموزش و فرهنگ‌سازی باشد. صنعتی که از علم و روش‌های نوین اجرایی بهره نبرد بی‌گمان رشد مقطعی و کاذب را تجربه می‌کند و به بن بست می رسد. فرهنگ‌سازی در کنار صنعتی‌سازی ساختمان رویکردی ناگزیر است که اگر به طور جدی مورد توجه بخش های مختلف اقتصادی قرار نگیرد، موجبات جهش و توسعه‌یافتگی ما در این حوزه را پدید نخواهد آورد و نمی‌تواند پله‌ای جهت رشد و سودآوری چه در داخل کشور و چه در خارج از مرزها به خصوص در میان کشورهای همسایه برای ما شود. در پایان از تمامی مشارکت کنندگان، سازمان منطقه آزاد کیش ، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و اصحاب رسانه که امور نمایشگاهی اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در برپایی دهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش یاری نموده اند تشکر و قدردانی می کنم.