رکورد جدید سرعت برای کوئنیگزگ

در انگلستان خودروهای مدعی شتاب و سرعت در گردهمایی‌هایی با نام Vmax۲۰۰ دور هم جمع می‌شوند و با استفاده از کارشناسان ایمنی در پیست‌های مخصوص با خودروهای خود حاضر می‌شوند و به اندازه‌گیری شتاب و سرعت خودروهای سوپر اسپرتشان در مسیری ایمن شده به طول ۲/ ۲ کیلومتر می‌پردازند. قدرت نمایی چنین خودروهایی در خیابان‌ها با توجه به شتاب فوق‌العاده بالای آنها که به محض اشاره پدال سرعتشان به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد امکان پذیر نیست و در صورت عدم کنترل راننده عواقب بسیار خطرناک را در بر خواهد داشت. در بسیاری از موارد دیده شده است که افراد به دلیل عدم توانایی در کنترل شتاب بسیار زیاد، خودروی گران‌قیمت خود را راهی مراکز تعمیر کرده‌اند و دچار حادثه شده‌اند.

در گردهمایی جدیدی که توسط وی مکس ۲۰۰ سازماندهی شده است کوئنیگزگ وان توانست با رانندگی الیور وب رکورد بالاترین سرعت را برای مجموعه وی‌مکس ثبت کند. الیور وب یکی از راننده‌های مسابقات رالی است که برای رکوردگیری این خودرو که تحت مالکیت باشگاه BHP قرار دارد انتخاب شده است. هدایت چنین خودروهایی با حداکثر سرعت و توان نیاز به مهارت بالا در کنترل خودرو و ایمن شدن مسیر دارد. سرعت ثبت شده در این رکورد‌گیری ۲۴۰ مایل (۳۸۶ کیلومتر در ساعت) بوده است که در مسیری ۲/ ۲ کیلومتری به ثبت رسیده است. در این خودرو سوخت استفاده شده از نوع E۸۵ بوده که نوعی سوخت زیستی است. سوخت E۸۵ مخلوطی از ۸۵ درصد الکل سوختی در ترکیب با بنزین یا سایر هیدروکربن‌ها است. این سوخت به دلیل درجه اکتان بالا که بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ است گزینه مناسب‌تری برای موتورهای قدرتمند سوپر‌اسپرت‌ها به حساب می‌آید و این در حالتی است که درجه اکتان بنزین معمولی ۸۵ تا ۹۳ است. بالاتر بودن درجه اکتان E۸۵ در مقایسه با بنزین معمولی باعث می‌شود تا انرژی بیشتری در مقایسه با بنزین معمولی به ازای اکسیداسیون در هر واحد از آن آزاد شود.

به کمک این سوخت زیستی، موتور کوئنیگزگ توانست ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت تولید کند و این در حالی است که با سوخت عادی قدرت موتور نهایتا به ۱۱۶۰ اسب بخار می‌رسد و در رکورد‌گیری قبلی به دلیل استفاده از سوخت معمولی سرعت خودرو به ۲۲۵ مایل (۳۶۲ کیلومتر در ساعت) رسیده است. برای اینکه مقیاس بهتری از این سرعت داشته باشیم باید با سرعت بوگاتی ویرون سوپر‌اسپرت که ۲۲۵ مایل را ثبت کرده یا با فراری لافراری، مک‌لارن P۱، پورشه ۹۱۸ اسپایدر مقایسه کرد که توانسته‌اند به سرعت ۲۱۰ مایل (۳۳۴ کیلومتر در ساعت) برسند. در این لیست بوگاتی شیرون و هنسی ونوم جی‌تی هم به‌عنوان مدعیان بالاترین سرعت حضور دارند و آنها نیز باید در رویدادی رسمی بالاترین سرعت ممکن را ثبت کنند و به نظر می‌رسد این جایگاه با توجه به قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری بوگاتی شیرون چندان در اختیار کوئنیگزگ One دوام نداشته باشد و البته هنسی ونوم جی‌تی را نیز نباید به هیچ عنوان دست کم گرفت.