خدمات ارزش افزوده تلفن همراه فراتر از خدمات استاندارد ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه می‎باشند و به طور خلاصه، به هر خدمتی اطلاق میشود که فراتر از خدمات مکالمه صوتی باشد.

صنعت ارتباطات در دهه های اخیر دستخوش تغییرات شگرفی با بیش از 4 میلیارد کاربر در جهان شده است. نسل اول (1G) شامل ارتباطات صوتی با رومینگ جابجایی محدود را شامل می‌شد. ظهور نسل دوم (2G) با کاهش کاستی های نسل اول، به سرعت به تعداد کاربران تلفن همراه افزود و کاربران می توانستند خدمات پایه اینترنت را داشته باشند ولی هنوز حجم و سرعت دیتای قابل انتقال، کاربران را راضی نمی‌کرد. نسل های سوم و چهارم (3G & 4G) که به نسل های تلفن همراه باند پهن نیز معروف شد، بسیاری از نیازمندی های کاربران در حوزه انتقال و دریافت دیتا را برطرف می کرد. در ضمن خدمات متنوعی بر پایه نسل های بند پهن برای مشترکان تلفن همراه ارائه گردید که شامل سرویس های اپلیکیشنی و سرویس هایی بر پایه وب می گردد. این خدمات در طبقه بندی های مختلفی مانند mHealth، mLearning، mPayment، mAdvertisement، Mobile TV، mGovernment و بسیاری از دیگر موضوعات می‌گردد.

همراهنگ
«همراهنگ» نرم‌افزاری است که به منظور ایجاد بستری برای انتخاب، شنیدن و به اشتراک‌گذاری موسیقی دلخواه در یک شبکه اجتماعی مطمئن، طراحی و پیاده‌سازی شده است و قادر است تجربه کاربری منحصر به فردی در جمع آوری و فروش محتوای متنوع قابل ارائه در بازار داخلی را از منابع گوناگون به علاقه‌مندان موسیقی در فضایی بهینه، با قابلیت خرید آسان، امکان استفاده در مکانهای مختلف و شخصی‌سازی لیست‌های پخش، از ویژگیهایی است که این نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

pic۱


ریتمو
ریتمو، سرویسی است برای لذت بردن از موسیقی، که علاقه‌مندان می‌توانند:
• به صورت قانونی اقدام به خرید آثار موسیقی کنند و از این طریق از هنرمند محبوب خود، حمایت نمایند.
• از بیوگرافی و آلبوم‌های جدید هنرمندان مطلع گردند.
• آهنگ‌های مورد علاقه خود را بر اساس اسم خواننده، آهنگ، آلبوم جستجو کنند.
• آلبوم‌ها و تک آهنگ‌ها را پس از خریداری روی موبایل خود دریافت کنند.
• لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه خود داشته باشند،
• لیست آهنگ های مورد علاقه دیگر کاربران را دنبال کنند.

فیلم نت
در بسیاری از کشورها سالهاست از ظرفیت‌های فضای مجازی برای عرضة کالاهای فرهنگی به‌خوبی بهره‌برداری می‌شود و انواع فناوری‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال، بخش بسیار چشمگیری از چرخه‌ی عرضه و تقاضا در بازار عظیم صنعت سرگرمی را به خود اختصاص داده‌اند. مخاطبان نیز در قیاس با بازارهای سنتی، به این بسترهای مدرن کاملاً اعتماد دارند و در بسیاری از اوقات ترجیح می‌دهند به‌راحتی فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌ی خود را از این راه‌ها تهیه و تماشا کنند. با راه‌اندازی نسل سوم و چهارم اینترنت همراه در ایران و بهبود روزافزون پهنای باند اینترنت، این امکان در کشور ما نیز فراهم آمده است. فیلم‌نت اولین شبکة قانونی نمایش خانگی فیلم و سریال در ایران است که امکان مشاهده و دانلود فیلم و سریال را روی گوشی موبایل، تبلت، رایانه، و ابزارهای دیگر فراهم می‌کند.

pic۲



سرویس3
اپلیکیشن سرویس۳ جهت نصب در گوشی‌های هوشمند‌اندرویدی طراحی شده است. سرویس‌های معرفی شده در این اپلیکیشن به دو گروه سرویس های رایگان و سرویس‌های پولی تقسیم شده‌اند. سرویس های رایگان شامل سه سرویس آموزش اریگامی، شعبده و تردستی، حیات وحش و سرویس‌های پولی شامل پنج سرویس دیالوگ‌های ماندگار، آشپزی در خانه، مدرسه آشپزی، گردشگری و آموزش یوگا می‌باشد. در سرویس‌های رایگان، کاربر می‌تواند پس از نصب اپلیکیشن به مشاهده تمام ویدئوهای هر بخش بپردازد. در سرویس‌های پولی کاربر پس از نصب اپلیکیشن این امکان را دارد که اولین ویدئوی هر سرویس را رایگان مشاهده نماید.


pic3

جهت مشاهده باقی ویدئوها باید در سرویس عضو شده یا هر قسمت را خریداری نماید. قیمت‌ها به گونه ای در نظر گرفته شده است که عضویت در سرویس جهت مشاهده قسمت‌ها از خرید تک تک قسمت‌های یک سرویس به‌صرفه‌تر باشد.