بدهی 130هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی

عبدالرحمن تاج الدین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در آئین اختتامیه همایش هم اندیشی روسای کانون های کارگری بازنشستگی و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی منطقه مرکزی کشور در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: اعتقاد به سه جانبه گرایی در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های سازمان تامین اجتماعی امروز به یک اولویت تبدیل شده است. وی افزود: هم اکنون در همه سطوح مدیریتی از شخص وزیر رفاه تا مدیرعامل و هیات مدیره و مدیران سازمان تامین اجتماعی تعامل با شرکای اجتماعی و به کارگیری از پتانسیل کارگری و کارفرمایی به یک باور عمومی تبدیل شده و این مهم در سرلوحه سیاست گذاری های این سازمان قرار گرفته است.

تاج الدین با بیان این مهم که امروز تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ گروه، حزب و جناحی نیست گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با وضع قوانین و آیین نامه های کارشناسی شده و ایجاد برنامه ی مدون، سازمان تامین اجتماعی را از خطرات احتمالی مصون داشته‌ایم. معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مخاطرات این سازمان در دولت گذشته افزود: متاسفانه طی هشت سال، هشت مدیر برای این سازمان معرفی شد که بزرگترین ضربه را به استقلال این سازمان وارد کرد. وی ادامه داد: امروز به پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت های وزارت رفاه،یک شخص از بدنه سازمان تامین اجتماعی به عنوان مدیرعامل فعالیت می کند که تمام لایه های مدیریتی را طی کرده و ثبات مدیریت و به کارگیری از نیروهای توانمند، متعهد و متخصص در کنار دکتر نوربخش مدیرعامل این سازمان موجب شده سازمان روی ریل اصلی خود قرار گیرد.

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به گستردگی خدمات و تعهدات این سازمان گفت: امروز سازمان تامین اجتماعی به یک بنگاه بزرگ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است. تاج الدین در ادامه به تصویب عدم تجمیع و ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای این سازمان در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: به پشتوانه کانون های کارگری و کارفرمایی و همراهی نمایندگان مجلس، موفق شدیم سازمان را از یک خطر جدی دور کنیم. تاج الدین به تصویب طرح پرداخت بدهی ۱۳۰هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان در غالب برنامه ششم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با پرداخت بدهی دولت شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این سازمان و افزایش رضایتمندی مخاطبین و شرکای اجتماعی سازمان باشیم.

پوشش 42 میلیون نفری جمعیت کشور از خدمات تامین اجتماعی

وی به پوشش ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور در این سازمان اشاره کرد و گفت:افزایش کیفیت خدمات بیمه ای و درمانی همواره یکی از دغدغه های مدیران این سازمان بوده که تلاش کرده ایم با گسترش نرم افزاری و سخت افزاری خدمات، رضایت بیمه شدگان و مستمری بگیران را جلب کنیم. تاج الدین ادامه داد: برخی کمبودها در بخش درمان را قبول داریم و از همه توان خود برای ارتقای سطح خدمات بهره خواهیم گرفت. درمان در این سازمان در سال های گذشته به فراموشی سپرده شده بود که در سه سال اخیر بسیاری از مراکز درمانی تجهیز و نوسازی شده و بسیاری کلینیک و درمانگاه و بیمارستان در حال احداث داریم که امیدواریم در آینده نزدیک با پرداخت بخشی از بدهی دولت، عقب ماندگی ها در بخش درمان را جبران کنیم. معاون امور حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در ادامه به اجرای تعهدات این سازمان در پرداخت مستمری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این سازمان ماهیانه بالغ بر ۵۲۰۰ میلیارد تومان تجهیز منابع می کند و تا کنون در موعد مقرر، مقرری بازنشستگی را پرداخت کرده است.وی افزود: علیرغم رکود حاکم بر صنایع و کاهش رشد ورودی‌های این سازمان، با افتخار اعلام می‌کنیم که تاکنون حتی یک واحد تولیدی در سراسر کشور به خاطر مطالبات سازمان تامین اجتماعی تعطیل نشده است.