تبیین مسائل تخصصی به زبان عمومی
عباس یاری - دبیراجرایی و تحریریه ماهنامه سینمایی فیلم من اگر بخواهم به‌عنوان یک روزنامه عمومی به دنیای اقتصاد نگاه کنم و نه یک روزنامه تخصصی، بعد از حدود 50 سال کار مطبوعاتی می‌توانم بفهمم یک نشریه چقدر حرفه‌ای است. دنیای اقتصاد خوراک من خواننده عام را در همه بخش‌ها تامین می‌کند. مباحثی که در روزنامه به‌عنوان مقاله یا خبر یا هر چیز دیگری چاپ می‌شود، بسیار شسته رفته و نو ارائه می‌شود. من دنیای اقتصاد را برای زاویه نگاه جدیدی که به من می‌دهد به شدت پیگیر هستم. این‌تر و تازگی در زمانه‌ای که همه چیز مطبوعات ما شده است کپی کردن از روی دست خبرگزاری‌ها برای من بسیار ارزشمند است.به این ویژگی اضافه کنید که بوی وابستگی به جناح و دسته سیاسی هم ندارید.این امتیاز و شانس بزرگی است.وقتی معلوم می‌شود که یک روزنامه به کدام جناح سیاسی تمایل دارد، دیگر خواننده نمی‌تواند به آن اعتماد کند.وجه مثبت دیگری که به نظرم می‌آید در دنیای اقتصاد هست و دستیابی به آن بسیار سخت است، این نکته است که فهم مباحث تئوریک و تخصصی اقتصادی را برای مخاطب عام راحت‌تر می‌کند، بدون اینکه به ورطه نشریات زرد بیفتد.
من مطمئنم تاثیرگذاری دنیای اقتصاد با شیوه‌ای که پیش گرفته است، حتی در صفحاتی که خیلی هم مرتبط با اقتصاد نیست، از بسیاری نشریات دیگر که تخصصی به حوزه مورد نظرشان می‌پردازند به شدت بیشتر است.چون دنیای اقتصاد را بخش مهمی از آدم‌های اقتصادی کشور می‌خوانند و علاوه بر صفحات مرتبط با اقتصاد قطعا به صفحه‌های دیگر هم سر می‌زنند و از آن تاثیر می‌گیرند.
با این اوصاف شما به خواننده تان می‌گویید مباحث غیراقتصادی، اما مهم دیگر از جمله فرهنگ و هنر هم در کنار حوزه اقتصاد باید دیده شود.در کنار خواننده عام، آدم‌هایی هم وجود دارند به‌عنوان وزیر فلان وزارتخانه و معاون وزیر وزارتخانه دیگر، که مقالات دنیای‌اقتصاد در حوزه‌های غیر مرتبط با اقتصاد رویشان اثر
می‌گذارد.