مخالفت با حقوق ۲۰ میلیون تومانی شهردار و  تعدیل کارکنان شهرداری
مهر- سخنگوی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: طبق مصوبه شورای شهر تمام نیروهایی که پس از تاریخ دوازدهم شهریورماه سال ۹۲ در شهرداری به‌کارگیری شدند تعدیل می‌شوند.
حسن شاملی بیان کرد: این تعدیل، نیروهای روزمزدی را که قبلا در شهرداری مشغول به خدمت بودند شامل نمی‌شود. وی افزود: در راستای سبک‌سازی منابع انسانی شهرداری و تعدیل نیروهای مازاد، شهرداری لیست ۲۷ نفره را به شورا تحویل داد که برآورد شورا حدود ۹۰ نفر بود و از آنجا که لیست افراد مازاد قابل‌تعدیل ارسالی از سوی شهرداری ناقص بود لذا مورد پذیرش شورای شهر قرار نگرفت و در همین راستا شورا از شهردار خواسته است تا بدون تبعیض این لیست را تکمیل کند.

پرداخت بدهی شهردار از حساب شهرداری خطای اداری بود
شاملی در خصوص شایعات پرداخت بدهی شخصی شهردار از محل وام شهرداری نیز گفت: بدهی ایشان به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان در بانک اقتصاد نوین بوده اما در بانک کشاورزی به واسطه اشتباه اداری این مبلغ از وام شهرداری کسر شد که با پیگیری شخص شهردار و رفع بدهی مبلغ کسر شده از وام بانک کشاورزی دوباره برگشت داده شد و همه چیز به حالت اول برگشت.

با حقوق ۲۰ میلیون تومانی شهردار موافقت نشد
این عضو شورای اسلامی شهر درخصوص مباحث پیش آمده در خصوص اضافه پرداخت حقوق شهردار، گفت: پیشنهاد شهردار برای حقوقش هشت میلیون تومان ثابت و ۱۲ میلیون تومان ترمیم بود که در جلسه علنی این هفته فقط همان حقوق ثابت تصویب شد.

شاملی اضافه کرد: در خصوص حقوق علی‌الحساب برداشتی شهردار، ایشان حق داشته که علی‌الحساب برداشت کند اما مطابق مواد قانونی زیاده از حد برداشت کرده و متعهد شد که اضافات را برگرداند. وی همچنین درباره چک وصول نشده مالک الماس سنتر گفت: متاسفانه بسیاری از مطالبات شهرداری در قالب چک وصول نشده که چک ۸۰۰ میلیون تومانی الماس سنتر از این دست است و در این راستا چندین وکیل گرفته شده تا چک‌هایی از این دست را برای شهرداری وصول کند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر نیشابور ادامه داد: ما نمی‌توانیم به شهردار در خصوص به‌کارگیری مشاور اعمال نظر کنیم و قاعده شهرداری هم پرداخت حقوق و پرداخت حق مشاوره حداکثر ۸۰ ساعت و حداکثر ۲۵ هزار تومان بوده است.

شهرداری‌ها در پرداخت حقوق مشکل دارند
سخنگوی شورای اسلامی شهر نیشابور یادآور شد: در دوران رکود اقتصادی و عدم‌پرداخت مطالبات به حق شهرداری از سوی مراکز دولتی و عمومی و نیز گروهی از مردم به سر می‌بریم و اطلاع داریم بعضی شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کارمندان مشکل دارند. وی با بیان اینکه ۶۵ درصد جذب بودجه ۱۳۴ میلیارد تومانی امسال محقق شده است، ادامه داد: ما موضوع پنهانی از خبرنگاران نداریم و لذا از رسانه‌ها انتظار می‌رود در تعامل با ما باشند و شهرداری و شورای شهر را در تقابل با خود ندانند.