مهر- فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دغدغه‌ای است که گویا راهی برای حل آن وجود ندارد؛ اما یک جوان مشهدی راه‌حل جدیدی برای آن پیدا کرده است.

«بوکتاب» ایده‌ جدیدی است که این روزها حسابی گرفته است.آقای «بوکتاب» هر روز یک ساعت در گوشه‌ای از شهر بساط کتاب‌هایش را پهن می‌کند و کتاب قرض می‌دهد و قرض می‌گیرد و حالا این قرار کتابخوانی خیابانی حسابی در مشهد گرفته است. مراجعین و علاقه‌مندان زیادند و سوال‌هایشان فراوان. سرش در این یک ساعت هم خیلی شلوغ است. یک ساعتی که به قول خودش گذاشته تا هر روز کتاب بخواند. حسین شاکری جوان ۲۲ساله نیشابوری ساکن مشهد است که تنها زندگی می‌کند.

نرم افزار می‌خواند و از ۱۸ سالگی کار کرده و الان سه تا شغل آزاد دارد!

وی با ۴۰ عدد کتاب خودش و دوستش کار را شروع می کند تا بدون هیچ مدرک و پولی به مردم کتاب قرض بدهد و اسم کارشان را «بوکتاب» می‌گذارند. بوکتاب تلفیقی از بوک و کتاب است! در سه روز اول این کار ۴۰ عنوان کتابشان تمام می‌شود. روز دوم با هزینه شخصی به بازار می‌رود و کتاب می‌خرد و باز کتاب‌هایش تمام می‌شوند و تصمیم می‌گیرد که دوباره هم کتاب بخرد؛ اما دفعه سوم که می‌شود، مردم شروع می‌کنند به بازگرداندن کتاب‌ها و حتی هدیه آوردن کتاب‌های جدید.

این چرخه تکرار می شود و حالا حدود ۶۰۰ عدد کتاب دست مردم دارد.بوکتاب، ایده قرض و هدیه دادن کتاب است. گروه بوکتاب دوست دارند که کتاب برگردانده شود تا دیگران هم بتوانند بخوانند و استفاده کنند. حسین شاکری سعی دارد جاهای دیگری هم فعالیت کند تا این کار گسترش پیدا کند. او حالا صفحه ای در اینستاگرام دارد که بیش از ۴هزار هوادار دارد. هوادارانی که از اینجا با بوکتاب قرار و مدار کتاب‌خوانی می‌گذارند.