گروه صنعت: رییس انجمن خودرونیرومحرکه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از سال 91 با افزایش قیمت دلار، افزایش سه برابری قیمت کالاها و بالا رفتن هزینه های تولید، قیمت خودرو هم افزایش یافت و از آنجا که این بالا رفتن قیمت تنها ناشی از تحریم ها نبود، اجرای برجام باعث کاهش قیمت خودرو نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ ابراهیم احمدی با بیان اینکه رکود خودرو به این دلیل است که مردم در انتظار پایین آمدن قیمت خودرو هستند، اضافه کرد: تصور جامعه پس از انجام توافق هسته ای اینست که قیمت کالا باید کاهش پیدا کند در حالی که چنین چیزی منطقی نیست چراکه نه تنها هزینه های تولید کاهش پیدا نکرده، بلکه مواردی مانند دستمزد کارگر، هزینه های حمل و نقل و حامل های انرژی زیاد هم شده است.
وی ادامه داد: دلیل دیگر رکود خودرو اینست که مدیران خودروساز از تصمیم خود برای انعقاد قرارداد با شرکت های بزرگ دنیا گفته اند و تصور جامعه اینست که به زودی ماشین های خارجی وارد بازار می شوند در حالی که حتی در صورت انعقاد قرارداد تا اجرایی شدن آن مدت زمانی طول می کشد.

رییس انجمن خودرونیرومحرکه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: رکود در همه صنایع وجود دارد اما در صنعت خودرو شدیدتر است و باید توجه کرد نتایج مثبت حاصل از توافق در درازمدت حاصل می شود و در صورت برداشتن تحریم ها نتیجه سرمایه گذاری های جدید در صنعت خودرو در سال های آینده خود را نشان می دهد.

احمدی افزود: اگر در این شرایط به تولید داخل توجه نشود، در کوتاه مدت، چین دامپینگ ایجاد می کند و ضربه سنگینی به تولید داخلی می زند.
وی اظهار کرد: باید به کاروان خودروسازی دنیا وصل شویم تا پیشرفت کنیم، در این صورت می توان پیش بینی کرد که در 4 سال آینده سالانه تا 200 هزار خودرو هم صادر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید قوانین سختگیرانه سر راه سرمایه گذاران خارجی و داخلی را رفع کنیم چراکه حضور آنها شغل ایجاد می کند و کیفیت تولید داخل را هم بالا می برد.