شرکت سازه‌های صنعتی آذران که توانسته است با ادغام دانش ایرانی و بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا در حوزه صنعت و معدن جزء پیمانکاران مطرح صنایع معدنی کشور باشد. شرکت آذران متناسب با توسعه فعالیتهای خود در حوزه اجرای پروژه ها به صورت EPC واحدهای تولیدی خود را از یک واحد به دو واحد ارتقا داده است که توان بالا و امکانات تولیدی یکی از مزیت‌های این شرکت محسوب می شود.
آنچه شرکت آذران را از دیگر رقبا متمایز می‌ کند وجود کارخانجات تولیدی ساخت تجهیزات و سازمان مهندسی و تامین تجهیزات می باشد که انجام پروژه های متنوع را در داخل شرکت فراهم ساخته‌ است.
یکی از موفقیتهای شرکت آذران در صنعت و معدن، بومی‌سازی کارخانه تولید گندله سازی با بهره گیری از توان مهندسین ایرانی می باشد.
اشتغال بیشتر، رسوب دانش و تکنولوژی در سازمان‌های داخل کشور، ساخت و تامین تجهیزات با کیفیت بالا و کاملا قابل رقابت با تولیدات شرکتهای برتر اروپایی و به تبع آن جلوگیری از خروج ارز از کشور، یکی از اهداف شرکت آذران می باشد.
شرکت آذران معتقد است جهت رشد صنعت ملی ضروری است که تکنولوژی موردنیاز صنایع خریداری تا ضمن ارتقاء دانش فنی بومی، اجرای پروژه‌های صنعتی مقرون به صرفه و رقابتی باشد.
در این راستا شرکت آذران قرارداد همکاری درازمدت با شرکت تورکس روسیه که یکی از سه شرکت صاحب دانش فنی گندله سازی به روش Straight Grate در دنیا می‌باشد را امضاء نموده و این همکاری در دو پروژه گندله سازی ۵ میلیون تن سنگان در جریان می باشد است. در این همکاری طراحی فرآیند توسط شرکت تورکس انجام شده و طراحی تفصیلی و مهندسی در تمامی زمینه ها ، خرید تجهیزات خارجی، ساخت تجهیزات داخلی و سازه های فلزی و انجام عملیات اجرائی و نصب توسط شرکت آذران در حال انجام می باشد. در این پروژه ها خرید تجهیزات خارجی عمدتا" محدود به خرید تجهیزات خاص با تعداد اندک مانند تجهیزات اتوماسیون، سیستمهای محرک و برخی تجهیزات فرایندی و آزمایشگاهی بوده و بقیه تجهیزات در داخل کشور طراحی و ساخته شده است.
با توجه به شرایط موجود و در اختیار داشتن دانش طراحی و ساخت کارخانجات گندله‌سازی، آذران این توانمندی را دارد که کارخانه‌های گندله‌سازی را از مرحله طراحی، خرید و ساخت تجهیزات، اجرای کامل سیویل و سازه‌های صنعتی، راه‌اندازی و تحویل به کارفرما که یک زنجیره کامل جهت اجرای کارخانه تولید گندله است را انجام دهد. با توجه به این توانایی، شرکت آذران پس از راه‌اندازی و تحویل کارخانه همچنان در کنار کارفرما حضور داشته و هرگونه نیاز آتی کارفرما جهت تامین قطعات یدکی، راهبری کارخانه و توسعه و افزایش ظرفیت را برآورد خواهد کرد.
اغلب پیمانکاران برای اجرای هر طرح گندله‌سازی اقدام به خرید تکنولوژی کرده و در پایان اجرای هر طرح این هزینه‌ها را به کارفرما تحمیل می‌کنند و این هزینه انجام شده در طرحهای بعدی صرفه جویی نمی‌گردد. در صورتی که آذران تنها با خرید یک بار تکنولوژی روز دنیا قادر است چند طرح گندله‌سازی را همزمان به اجرا درآورده است .
برجستگی آذران در حوزه صنعت و معدن ارتقاء و حفظ کیفیت در سطحی بالا است که این کیفیت بالا و بومی کردن ساخت تجهیزات هزینه های طولانی مدت کارفرمایان را در طول بهره‌برداری کاهش می‌دهد.