خراسان، صدر جدول را از کار انداخت
علیرضا هاشمی- دو تیم مشهدی حاضر در لیگ برتر، در بازی‌های هفته هشتم خود توانستند تیم‌های اول و دوم صدر جدول لیگ برتر را متوقف کنند و از دو حریف مقتدر و نامدار خود یک امتیاز کسب کنند.
استقبال از صدرنشین با شوت 40 متری
پدیده‌ای‌ها در بازی هفته هشتم خود از تیم صدرنشین یعنی استقلال تهران پذیرایی می‌کردند و در دقایق ابتدایی بازی با شوت استثنایی توسط مهدی خیری و از فاصله ۴۰ متری، به حریف بالانشین خوش‌آمد گفتند و درحالی‌که با این گل زیبا تا دقیقه ۶۰ از حریف خود پیش بودند با یک گل به خودی بازی پیش افتاده را به تساوی کشاندند و درنهایت نیز با متوقف کردن صدرنشین فعلی لیگ برتر، توانستند یک امتیاز از این بازی حساس و البته سخت به دست بیاورند.

پدیده‌ای‌ها در این بازی علاوه بر گلی که به حریفشان زدند در چند موقعیت دیگر نیز می‌توانستند این کار را تکرار کنند اما موفق به انجام آن نشدند؛ بازهم مهدی خیری، ابوالحسن جعفری، محسن یوسفی، یونس شاکری، حسین بادامکی، کریم احمدی و ایگور پراهیج بازیکنانی بودند که با به ثمر رساندن یکی از موقعیت‌های خود می‌توانستند لقب جذاب غو‌ل‌کش لیگ برتر را از آنِ پدیده کنند، اما درهرصورت این اتفاق نیفتاد، هرچند که آبی‌پوشان نیز در چند فرصت می‌توانستند دروازه حریف مشهدی خود را فتح کنند.

آهسته و پیوسته
تنها امتیازی که سپیدپوش‌های خراسانی از این دیدار به دست آوردند، دهمین امتیاز آن‌ها از بازی‌های لیگ پانزدهم حساب می‌شود و اکنون یاران رضا مهاجری با این تعداد امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر پایین‌تر از تراکتورسازان و در رده دهم جدول رده‌بندی ایستادند. البته آن‌ها با گل‌هایی که در این بازی به ثمر رساندند و دریافت کردند بازهم با ۷ گل زده و ۷ گل خورده، تفاضل صفر را برای خود رقم زدند، تیمی که این روزها با بازی‌هایی که از خود به نمایش می‌گذارد، بعد از یک‌فصل و هشت هفته، بیش از هر زمان دیگری سیاست‌های حاکم بر خود را عیان می‌سازد، سیاست آهسته و پیوسته گام برداشتن.

پدیده در بازی دهم خود روز چهارشنبه راس ساعت ۱۷ و در اهواز به مصاف یک استقلال دیگر، البته از نوع اهوازی‌اش می‌رود تا با پیروزی در مقابل این تیم و البته کمی خوش‌شانسی تا رده‌های ششم و هفتم در جدول رده بندی لیگ برتر بالا بیایند. آن‌ها پس از بازی دربی مشهد و ملوان بندرانزلی و استقلال تهران به مصاف حریفی می‌روند که وضعیت مساعدی در جدول رده‌بندی ندارد و در آخرین بازی خود از لوکوموتیورانان تهران پنچ گل دریافت کرده و یکی از پرگل‌ترین شکست‌های لیگ را رقم زدند، حالا پدیده بعد از دو تساوی قصد دارد تا با کسب هر سه امتیاز به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سروسامان ببخشد.

اولین قدم کاظمی با سیاه‌پوشان، یک امتیاز طلایی
سیاه‌پوشان در بازی هشتم خود، در اصفهان بازی سختی را از سر گذراندند، آن‌ها توانستند در این بازی حساس، سپاهانی را متوقف سازند که این روزها در کورس صدرنشینی است و با بازگشت کاپیتان باتجربه خود به تمرینات از وضعیت روحی و روانی مناسبی نیز برخوردار است. میراث‌داران ابومسلم در حالی این بازی را آغاز کردند که سومین سرمربی را در بازی هشتم، روی نیمکت خود می‌دیدند، آن‌ها بعد از رسول خطیبی و سعید رمضانی این بار سکان هدایت تیم‌شان را به فرهاد کاظمی کهنه‌کار دادند و در اولین قدمی که با یکدیگر برداشتند، توانستند به یک امتیاز طلایی دست پیدا کنند. کاظمی و کادر فنی‌اش بعد از تجربه خوب و خاطره انگیز با راه‌آهن و البته برکناری غیرعادی و عجیب و غریبش ار کادرفنی این تیم، به مشهد آمدند تا بازهم بتوانند دست به کار بزرگی بزنند و این بار سیاه‌جامگان را به حاشیه امنیت ببرند، اتفاقی که با کمک بازیکنان باتجربه این تیم مانند رضا عنایتی و محسن فروزان و همچنین بازیکنان جوان و جویای نام این تیم، غیرعادی به نظر نمی‌آید.

پیش به سوی جاده امن
آن‌ها در بازی اخیرشان، ابتدا در دقیقه ۴۵ از حریف خود عقب افتادند تا در نهایت در دقیقه ۵۹ و با پاس سرضرب عنایتی و ضربه به موقع و زیبای بهروز افشار فروغی، توانستند بازی را به تساوی بکشند و در نهایت با هفت امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار بگیرند. البته سیاه‌جامگان در زمینه گل زده و خورده موفق نبوده است و تاکنون با چهار گل زده و هفت گل خورده، تفاضل ۳- را برای خود رقم زده‌اند؛ اما شاید این تک‌امتیاز آغاز روزهای دلگرم‌کننده مشکی‌پوشان باشد.

مشهدی‌ها در بازی هفته نهم خود نیز دیدار سختی را پیش رو خواهند داشت، یک بازی سخت در برابر پرسپولیسی که این روزها بیش از هر زمان دیگر به برد نیاز دارد، اتفاقی است که در هفته نهم برای آن‌ها می‌افتد، این بازی روز سه‌شنبه و راس ساعت ۱۵ در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار خواهد شد، آن‌ها در حالی به مصاف پرسپولیسی‌ها خواهند رفت که این تیم با تنها یک امتیاز بیشتر در رده دوازهم جدول ایستاده است و سیاه جامگانی‌ها درصدد این هستند تا بعد از دو شکست و یک مساوی پیاپی، با کسب سه امتیاز از این بازی حساس، بتوانند حداقل در رتبه‌های نهم و دهم جدول برسند.